فعالیت در عرصه فرهنگ، بسترساز دستیابی به شهر دانش محور است

شهردار اصفهان در پنجاه و ششمین برنامه هر هفته چند افتتاح در مراسم افتتاح مرکز تخصصی شعر و فرهنگ اصفهان در خانه استاد جلال الدین همایی که باحضور غلامعلی حداد عادل و جمعی از اهالی فرهنگ و ادبیات اصفهان برگزار شد گفت: اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه مسائل فرهنگی، بسترساز رسیدن به یک شهر دانش محور است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد ساعتی پیش با بیان این مطلب گفت: با نگاه به چشم انداز اصفهان در 1400 درمی یابیم که شهر اصفهان به شهری مبتنی بر دانش و دانایی، شهری طیب، ایمن، سرسبز، خلاق و با نشاط تبدیل خواهد شد، با مردمی مسئولیت پذیر ومنعطف.

وی ادامه داد: اگر قرار است در چشم انداز اصفهان به این اهداف دست یابیم، لازم است تا رویکرد شهرداری اصفهان ضمن توجه به فعالیت در زمینه خدماتی، توجه به فعالیت در زمینه های خدماتی فرهنگی نیز باشد. فعالیت شهرداری ها در گذشته صرفا خدماتی بوده و بعد به فعالیت های خدماتی فرهنگی تبدیل شده است.

شهردار اصفهان در ادامه از آغاز گفتمان جدید شهرداری اصفهان درخصوص رسیدن به شهری دانش محور سخن گفت و عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت های همه جانبه ای که ازسوی اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد و پشیتیبانی مردم، هنرمندان و فرهیختگان توانستیم در مسیر تبدیل اصفهان به شهری دانش محور گام برداشته و آن را به شهری تبدیل کنیم که در آن دانش به ثروت تبدیل می شود. لذا جنشب و جهشی در این خصوص در شهرداری اصفهان آغاز شده است.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اقدامات عمرانی همپای مسائل فرهنگی در اصفهان درحال پیگیری و انجام است گفت: ما در حوزه عمرانی نیز جنبش جهادی مان را آغاز کرده ایم، چنانکه در سال گذشته میزان سرمایه گذاری در بخش خصوصی به ده برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین 1180 پروژه عمرانی در دست ساخت و تکمیل است که می توان به سالن اجلاس، میدان امام علی و قطار شهری اصفهان به عنوان سه نمونه از ابرپروژه های شهرداری اصفهان اشاره کرد. ضمن اینکه رینگ چهارم شهر اصفهان در سال گذشته کلید خورد و در روان شدن ترافیک نقش بسزایی خواهد داشت.

وی احداث پردیس بزرگ اصفهان به وسعت سیصد هکتار را رخدادی مهم در اصفهان دانست و گفت: ساخت پردیس هنر برای اولین بار در کشور شروع شد که می تواند محلی برای برگزاری نشست های هنرمندان باشد. همچنین در حوزه ساماندهی مشاغل کارهای بزرگی انجام شده و راه اندازی بازار گل و گیاه، بازار خشکبار و بازار موتور سیکلت از جمله آنهاست.

شهردار اصفهان از احداث شهرک چوب به عنوان بزرگترین شهرک چوب کشور ازسوی شهرداری اصفهان سخن گفت و بیان داشت: شهرک سلامت نیز در اصفهان درحال احداث است که در کنار راه اندازی نهضت آسفالت، پیاده رو سازی، احداث 44 خیابان مهم در عرض یک سال، ایجاد بزرگترین بوستان غرب در غرب اصفهان و بزرگترین پارک جنگلی از جمله اقدامات شهرداری اصفهان محسوب می شوند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهر اصفهان یک کهن شهر و اسطوره شهر است اظهار کرد: اصفهان تنها به شهروندان اصفهان و استان اصفهان و یا ایران تعلق ندارد، بلکه اصفهان یک جهان شهر است.

وی افزود: ما توسعه شهر اصفهان را بدون حفظ میراث و ارتقای فرهنگی آن نمی خواهیم و تا دو هفته دیگر نیز 5 پردیس فرهنگی در این شهر جانمایی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالم که امروز خانه استاد همایی به خانه شعر و فرهنگ اصفهان تبدیل می شود. ضمن اینکه باید عرض کنم در حوزه های شفاف سازی و مکانیزه سازی و تبدیل شهر به شهری هوشمند نیز اقدامات خوبی انجام شده است. امیدوارم شهر اصفهان را به جایگاه واقعی خودش که همان اسطوره شهر است برسانیم.

کد خبر 300908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.