صعود ۱۵ هزار نفری به رتبه چهارم/ کرانچار همچنان می‌برد

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر تراکتورسازی جای همشهری را در رتبه چهارم گرفت.

خبرگزاری ایمنا-
هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی

ورزشگاه: نقش جهان
تماشاگر: ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر
گل‌ها: مهرداد محمدی (دقیقه ۴۱) و فرید کریمی (دقیقه ۹۰- پنالتی) برای سپاهان
اخطار: جلال علیمحمدی (دقیقه ۶۵) از سپاهان؛ خالد شفیعی (دقیقه ۶۶) از تراکتورسازی
ترکیب تیم فوتبال سپاهان: لی الیویرا، عارف غلامی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، رسول نویدکیا، میلاد سرلک، سرور جپاروف (۷۰- فرید کریمی)، مسعود حسن زاده (۱۳- جلال علیمحمدی)، مهرداد محمدی (۸۴- رضا میرزایی) و حسین پاپی
سرمربی: زلاتکو کرانچار
ترکیب تیم فوتبال تراکتورسازی: محمدرضا اخباری، سعید آقایی، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایران پوریان، محمدرضا مهدی زاده، مهدی کیانی، فاخر تهامی (۴۶- امیر نصر آزادانی)، علی طاهران، محمد ابراهیمی و مهدی شریفی
سرمربی: امیر قلعه نویی
داور: حمیدحاج ملک، علی میرزابیگی، سجاد طوری و علی صفایی

شرح بازی:
یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر در حالی در اصفهان بین سپاهان و تراکتورسازی برگزار می شد که مهمان به دلیل چند غایب به اجبار از بازیکنان جوان تر استفاده کرده بود. غایبان زیاد تراکتورسازی و همچنین شرایط جدول باعث شد تراکتور به یک امتیاز بازی هم راضی باشد و بازی را دفاعی آغاز کند. سپاهان که بازی را هجومی آغاز کرده بود با مصدومیت و تعویض حسن زاده تغییر تاکتیک داد و مهرداد محمدی تک مهاجم این تیم شد. این تغییر پست اجباری برای محمدی اما به سود سپاهان بود زیرا محمدی در اواخر نیمه نخست روی حرکت انفرادی زیبا گل برتری سپاهان را به ثمر رساند.
در نیمه دوم شرایط بازی کمی متفاوت شد و تراکتور برای زدن گل تساوی پیش کشید. این موضوع باعث شد موقعیت های بیشتری در بازی رخ دهد اما در نهایت یک گل دیگر که از روی نقطه پنالتی برای سپاهان به ثمر رسید پایان بازی را با نتیجه ۲ بر صفر رقم زد.
بدین ترتیب سپاهان با پیروزی در این بازی به لطف توقف ذوب آهن برابر پرسپولیس در بازی همزمان به رتبه چهارم صعود کرد اما با توجه به بازی هفته آینده اش برابر استقلال کار سختی برای حفظ این جایگاه دارد.

شرح گل‌ها:
۱-۰ (دقیقه ۴۱- سپاهان) : با پاس حاج صفی توپ به محمدی رسید تا او با دریبل آقایی و ضربه تمام کننده بی نقص سپاهان را پیش بیاندازد.
۲-۰ (دقیقه ۹۰- سپاهان، پنالتی) : با خطای محمدی روی نویدکیا داور نقطه پنالتی را نشان داد تا فرید کریمی بر خلاف جهت شیرجه اخباری برتری سپاهان را دو برابر کند.

دقایق حساس:
دقیقه ۲۲- شریفی با یک پاس در عمق در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه نهایی او را اولیویرا در دو ضرب مهار کرد.
دقیقه ۶۹- توپ در پشت مدافعان سپاهان به شریفی رسید اما شوت تک ضرب شریفی در دستان اولیویرا جای گرفت.
دقیقه ۸۶- توپ در موقعیت تک به تک به رضا میرزایی رسید اما ضربه تمام کننده میرزایی از کیفیت بالایی برخوردار نبود تا موقعیت طلایی از دست برود.
دقیقه ۸۶- شوت میلاد سرلک از فاصله ای ۳۰ متری به طرز خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰+۱- باز هم در موقعیتی تک به تک شریفی ضربه ای خطرناک تر از موقعیت های قبل زد که این بار لی اولیویرا با واکنشی عالی توپ را برگشت داد.

اتفاق ویژه:
منفورترین تیم نزد هواداران سپاهان بدون شک پرسپولیس است اما امروز و در دقیقه ۷۸ وقتی پرسپولیس در بازی همزمان گل تساوی را به ذوب آهن زد، سپاهانی ها خوشحالی کردند. دلیل آن هم طبیعتاً امتیاز از دست دادن ذوب آهن در آن  بازی و صعود یک پله ای سپاهان بود.

بهترین بازیکن:
مهرداد محمدی، رسول نویدکیا و البته لی اولیویرا بهترین بازیکنان تیمشان در این دیدار بودند.

کد خبر 300906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.