حمایت از شهرک علمی تحقیقاتی به شکل گیری قطب فن‌آوری در استان کمک می‌کند

استاندار اصفهان گفت: حمایت از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به شکل گیری قطب فن‌آوری در استان کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر رسول زرگرپور شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: د ر عصر پرشتاب کنونی، فن آفرینی و الالخصوص فن آفرینی مبتنی بر کارآفرینی و به تبع آن کسب و کارهای دانش بنیان موتور رشد اقتصادی محسوب شده و بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه این موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه فن افرینان سهم قابل توجهی در توسعه سرمایه ایفا می کنند، افزود: بیشک نوآوران و صاحبان فکر و طراحان کسب و کار سرمایه های اصلی فن آفرینی هستند، و نقش مهمی در تولید فن آفرینی های برتر و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، ادامه داد: اصفهان با دارا بودن 5 دانشگاه بین المللی و 150 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل خوشبختانه در این حوزه از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

استاندار اصفهان افزود: بعلاوه این استان به عنوان صنعتی ترین استان کشور شناخته می شود که دارای صنایع استراتژیک هسته ای، نظامی، فولادی و نفتی است.

زرگرپور با تاکید بر اینکه اصفهان همواره در حوزه علم و فناوری پیشتاز بوده است، گفت:  تشکیل کریدور علم و فناوری که مقدمات تاسیس آن انجام شده است موید این مطلب است.

وی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را یکی از 4 جشنواره برتر ملی عنوان کرد و افزود: این جشنواره  تنها جشنواره ملی است که خارج از تهران برگزار می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: جشنواره سیزدهم با شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همخوانی دارد، چراکه برای گذر از اقتصاد منفعت محور باید زمینه تولید محصولات دانش بنیان را فراهم کنیم به گونه ای که این موضوع به اشتغال پایدار دانش آموختگان کمک خواهد کرد و بارها در استان اصفهان تجربه شده و نتایج رضایت بخشی به همراه داشته است.

زرگرپور توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری و معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن افرینی و در نهایت کمک به برقراری ارتباط ایده پردازان و سرمایه گذاران را از اهداف اصلی برگزای این جشنواره برشمرد.
استاندارشهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را ایده پرداز مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور مرفی کرد و گفت: این مرکز با غریب 480 شرکت و موسسه دانش بنیان توانسته چیزی حدود 6 هزار نفر از فارق التحصیلان دانشگاهی را به اشتغال گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون بعد از گذشت دو دهه از آغاز فعالیت این شهرک از جایگاهی علمی ملی و بین المللی بالایی برخوردار است.  

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به عنوان بزرگترین رویداد کارآفرینی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه جمعه با معرفی فن اوران و کارآفرینان برتر در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.
این جشنواره با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی از روز گذشته تا امروز (جمعه) برگزار شد.

کد خبر 300710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.