حضور در انتخابات باید با تصمیم هوشیارانه و بصیرت باشد

دهاقان- امام جمعه دهاقان گفت:انتخابات باید با تصمیم هوشیارانه و بصیرت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، حجت الاسلام والمسلمین اصغر رضوانی، در خطبه های نماز جمعه دهاقان، اظهار داشت:یکی از دغدغه های مهم رهبری این است که به ۶کاندید ریاست جمهوری فرمودند «به مردم قول بدهید برای باز کردن گره ها نگاهتان به بیرون از مرزها نباشد»، این در حقیقت دغدغه ایست که ایشان برای حفظ استقلال کشور دارند.

وی بااشاره به اینکه ایران از نظر سیاسی کشوری است که هیچ بیگانه ای نمی تواند درباره مباحث آن اظهار نظر کند؛ اذعان داشت:این قدرتی است که خداوند به ملت ما بخشیده و نقش رهبری، حضورمردم در صحنه هاآن را پررنگ جلوه داده است.

خطیب نماز جمعه دهاقان از داوطلبان انتخابات خواست کدهای رهبری را فراموش نکنند ودر هیچ مباحثی به غرب وشرق توجه نکنند، برخی از افراد کدهایی را می دهند که با آرمان های انقلاب مغایرت دارد.

حجت الاسلام رضوانی باتاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، خاطر نشان کرد:این همان چیزی است که طمع بیگانگان را فرومی نشاند وهیمنه وشکوه را به انقلاب می بخشد.

وی تصریح کرد:اگر هر یک از کاندیده ها به شکلی القا کنند که نظر رهبری به شخصیت ایشان بوده، دروغ گفته واین نمونه ای از ظلم هایی است که در فتنه۸۸به رهبری وارد شد، مقام معظم رهبری تنها معیار های انتخابات را بیان کرده اند وانتظار داریم مردم با تصمیم هوشیارانه وبابصیرت کاندیده هاراانتخاب نمایند.

رسیدگی به امور جانبازان بهتر انجام شود

امام جمعه دهاقان باتوجه به فرارسیدن ماه شعبان، گفت:پیامبر اکرم(ص) فرموده این ماه از من است و بسیار سفارش به صلوات شده است.

حجت الاسلام رضوانی بااشاره به میلاد حضرت امام حسین(ع) وروز پاسدار، اذعان داشت:پاسداران کسانی هستند که در لباس مقدس پاسداری اند وباید به این خدمت ببالند وافتخار کنند، امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود، کشور هم نبود اگر از روز اول که پایه های نظام محکم می شد مابا توطعه هایی مواجه بودیم وکسانی که نقش مهمی راایفا کردند بسیجیان وسپاه بود وپسپاه به یک حزب، گروه، جناح وجریان خاصی نبوده بلکه جریانی بوده که حافظ مرزهای ماست واین شان باید حفظ شود.

وی بااشاره به میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار داشت:جانبازان باید به این امام افتخار کنند زیراکسی بود که در راه امام حسین(ع) ایثار وجانبازی کرد ودودستش قطع شد اما همچنان دست از ایثار ونبرد برنداشت و چنان بصیرتی داشت که وقتی دشمن می خواست به هر ترفندی در جبهه خود بکشاند، از راه برادرش جدا نشد.

خطیب نماز جمعه دهاقان از مسئولان خواست نسبت به وضعیت درمانی وتامین زندگی جانبازان بیشتر تلاش کنند واداره بنیاد شهید وامور ایثارگران نیز برنامه هایی داشته باشد.

حجت الاسلام رضوانی بااشاره به سالروز میلاد حضرت امام سجاد(ع)، گفت:مادر این امام همام کسی بود که در گردنه اسارت وقتی از اوخواستند همسر آینده اش راانتخاب کند، امام حسین(ع) را برگزید وامام علی(ع) فرمود این زن برای تو بهترین اهل زمین را به دنیا می آورد واومادر اوصیاست که۹امام رااز صلب تو هستند.

سال  گذشته ناامن در جاده های ناامن!

وی باتوجه به هفته حمل ونقل وایمنی جاده ها، تصریح کرد:در سال گذشته هرروز۴۵کشته براثر تصادفات جاده ای داشتیم که هیچ بیماری، جنگ و...نمی تواند چنین تلفاتی راداشته باشد.

امام جمعه دهاقان، علت بیشتر تصادفات را خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه و...عنوان کرد وافزود:درتصادفات درون وبرون شهری ۴۰درصد از متوفیات عابران پیاده و۴۰درصد نیز راکبان موتور سیکلت ها بوده اند.

سازمان های مردم نهاد باید فعالیت جدی تری نسبت به حفظ محیط زیست داشته باشند

حجت الاسلام اصغر رضوانی، بااشاره به اینکه محیط زیست دهاقان ومنابع طبیعی، دشت لاله های واژگون، شکار پرنده و...در معرض خطر هستند، تصریح کرد:سازمان مردم نهاد قوی برای حفظ محیط زیست تشکیل شود وما حاضریم کسانی که تمایل به این مهم هستند در دفتر خود ثبت نام نماییم واز طریق اداره منابع طبیعی ومحیط زیست کارت برایشان صادر کنیم تا فعالیت جدی تری داشته باشند.

وی با توجه به اینکه شهرداری وقتی بخواهد یک نمونه گل در پارک ها بکارد هزینه زیادی راانجام می دهد، اظهار داشت:گل لاله های واژگون که نعمت خدادادی است واز بذر آن هم گوسفندان استفاده می کنند وهم به طبیعت طراوت می بخشد وباعث جلوگیری از فرسایش خاک می شود، باید در نگهداری وحفظ آن اهتمام جدی صورت پذیرد.

                                        

                           

کد خبر 300683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.