هدف گذاری تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در سال جاری/ضرورت افزایش کیفیت

رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با اشاره به هدف گذاری برای تولید خودرو در سال ۹۶، گفت: برنامه ریزی برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو و فروش آنها انجام شده و همه باید در جهت افزایش کیفیت خودروهای تولیدی تلاش کنیم.

به گزارش ایمنا، رضا رضایی رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در برنامه روی خط خبر، توسعه صنعت قطعه‌سازی را لازمه افزایش کیفیت خودروی داخلی دانست و اظهار داشت: قطعه سازان بر اساس استانداردهای خودروسازان داخلی در شرایط فعلی تولید می کنند که بر اساس شناسنامه برای قطعه سازان شرایط تولید قطعه، مراحل تولید و مواد اولیه مشخص شده است.

وی افزود: در سال گذشته میزان نارضایتی از بی کیفیتی قطعات خودرو بسیار کم بود ولی برای به روز بودن باید قطعه سازان و صنعت گران ما به سمت تکنولوژی های روز بروند تا کیفیت خودروهای تولیدی ما افزایش یابد.
رضایی با اشاره به صادرات خودرو و قطعات خودرو، گفت: در سال گذشته ما کمترین میزان صادرات قطعه را داشتیم که حدود ۱۰۰ میلیون یورو بوده است و علت آن هم اعمال تحریم ها و قطع ارتباط بانکی بوده است.
وی افزود: به روز کردن ماشین آلات در صنعت قطعه سازی متاسفانه در سال های گذشته به دلیل برخی مشکلات اقتصادی قطعه سازان محقق نشد و در این در حالی است که ۵۰ درصد قطعه سازان از دستگاه های پیشرفته برای تولید قطعات استفاده می کنند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو بیان داشت: ما در همین شرایط فعلی اقتصادی و ماشین آلات قطعه سازان توان تولید به میزان ۴۰ درصد خودروهای جدید در کشور را داریم و برای خودروهای داخلی توان ۱۰۰ تولید قطعات وجود دارد.
رضایی با اشاره به مشکل قاچاق قطعات خودرو گفت: در طول یک سال گذشته هزار و ۳۰۰ یورو قطعات خودرو از مبادی رسمی وارد کشور شد و حدود همین رقم هم از طریق قاچاق به کشور آمد که صنعت قطعه سازی ما را دچار مشکل کرد.  

داود میرخانی مشاور انجمن خودروسازان ایران در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: اگر قدرت اقتصادی مردم اجازه خرید دهد ما مشکلی برای تولید نداریم زیرا افزایش یا ادامه تولید به کشش بازار بستگی دارد.
مشاور انجمن خودرو سازان ایران افزود: کیفیت تولید خودرو مقطعی و موقتی نیست و تولید ماشین و خودروی با کیفیت، کارگر ماهر و امکانات کافی و به روز نیاز دارد.

وی گفت: با اشتباهات اقتصادی در سال های قبل زیر بنای صنعت خودرو دچار مشکلات اساسی شد.
وی با اشاره به اینکه قطعه سازی زیر بنای اقتصادی خودرو است افزود: ما نمی توانیم با این سرمایه گذاری دانش فنی را به روز و امکانات بهتری را خریداری کنیم.
میرخانی گفت: برنامه های تامین قطعه برای تولید یک میلیون خودرو مشخص شده است و مشکلی برای تولید قطعه نخواهیم داشت.

کد خبر 300646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.