همکاری اصفهان و برلین در بخش پزشکی و دارویی تقویت می‌شود

هیات تجاری برلین آلمان در بخش‌های پزشکی، دارویی و خدمات بهداشتی با عضو رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با هدف توسعه همکاری‌های دو طرف دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی قاسمعلی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار، اظهار داشت: استان اصفهان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و پزشکی یکی از استان‌های پیشروست و می‌تواند با برلین روابط نزدیکی تجاری و سرمایه‌گذاری برقرار کند.

وی اضافه کرد: اصفهان با داشتن مراکز آموزش پزشکی، واحدهای تولیدی دارویی و لوازم پزشکی ایران می‌تواند زمینه همکاری‌های چندبخشی ایران و آلمان را فراهم کند.

جباری با انتقاد از کاهش مراودات تجاری ایران و آلمان گفت: آلمان به‌عنوان مهم‌ترین شریک تجاری ایران در یک دهه اخیر بوده ولی به دلیل تحریم‌های اقتصادی روابط تجاری به حداقل رسید.

گرت اشمیتر رییس هیات تجاری آلمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان درزمینه های مختلف گفت: هیات تجاری برلین متشکل از تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی، تدارکات و لجستیک دارویی، تکنولوژی وکیوم، اندازه گیری اپتیک، آنالیز ذرات و لوازم پزشکی است که خواستار بررسی شرایط همکاری تجاری با ایران به‌ویژه استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: محدودیتی در روابط تجاری با ایران نیست و شرکت‌های آلمانی آماده برقراری ارتباط با همتایان ایران هستند.  

در پایان این دیدار نمایندگان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان  و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان اصفهان به مذاکره با شرکت‌های آلمانی پرداختند.

کد خبر 300642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.