تخت فولاد با کمک شهرداری و شورای شهر از ویرانی نجات یافت

حجت الاسلام مهدی گرجی گفت: تخت فولاد می رفت تا به ویرانه تبدیل شود، اما امروز با کمک شهرداری و شورای شهر باعث افتخار شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین رونمایی از محصولات فرهنگی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در تکیه بابا رکن الدین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی در این مراسم برگزاری برنامه فرهنگی در تکیه بابا رکن الدین را عامل برکت دانست و اظهار داشت: آیت الله کشمیری در مورد برکات این مکان روحانی نقل می کند «هر وقت مشکلی داشتم سوره یس برای بابا رکن الدین می خواندم و راه به روی من باز می شد» و همیشه این مکان مورد توجه علما بوده است.

استاد حوزه علمیه اصفهان از کمیته فرهنگی مدیریت تخت فولاد اصفهان برای برنامه های متنوعی در جهت احیای این کانون بزرگ معنویت قدردانی کرد و افزود: مکانی که امروز در آن محصولات فرهنگی عرضه می شود روزی خاک گرفته و محل تجمع اوباش بود، کار بزرگی است که امروز این مکان به عنوان قطبی فرهنگی تبدیل شده است.

وی تخت فولاد را دومین آرامستان بزرگ شیعیان دانست و بیان داشت: قبور متبرک بزرگان زیادی در این مکان است و احیای این مکان کار بزرگی بود که با همکاری شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری اصفهان میسر شد.

وی تاکید کرد: با اطلاع رسانی به دیگران مروج باشیم تا با تخت فولاد و برنامه های آشنا شوند. جای تاسف دارد که مردم از برنامه های تخت فولاد بی خبر باشند.

حجت الاسلام گرجی افزود: تخت فولاد در آستانه ویرانی بود اما با تلاش های به موقع مسئولان امروز مایه افتخار است.

به گزارش ایمنا، در این برنامه از نقشه های گردشگری تخت فولاد به زبان های فارسی انگلیسی رونمایی شد.

نرم افزار تلفن همراه معرفی تخت فولاد که اطلاعات کامل در مورد مشاهیر مدفون در تخت فولاد را در خود جای داده است. اولین محصولی بود که در این محفل رونمایی شد.

بارکد QR که با نرم افزارهای موبایل شناسایی شده و اطلاعات قبور و مشاهیر مدفون را بصورت نقطه ای ارائه می کند. از امکاناتی بود که در این برنامه معرفی شد.

اینفومیشن گرافی با عنوان «خطر فراموشی» محصول دیگری بود که در این برنامه رونمایی شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام گرجی، اصغر آذربایجانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، علی قاسم زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، گلستان نژاد مشاور شهردار اصفهان، نورالله صلواتی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

کد خبر 300628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.