ساخت رصدخانه فرهنگی اصفهان اقدامی عالمانه در زنجیره خدمات فرهنگی است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: انگیزه اصلی از احداث رصدخانه فرهنگی اجتماعی این است که کار عالمانه در حلقه مفقوده زنجیره خدمات فرهنگی تعبیه بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در مراسم افتتاح رصد خانه فرهنگی، اجتماعی اصفهان اظهار کرد: در فرهنگ دینی، قرآن و ادبیات روایی عالمان بدون عمل و عالمان بدون علم مورد مذمت قرار گرفته‌اند که البته دسته دوم کمتر وجود دارد.

وی گفت: در ادبیات روایی از عبارت لعن و نفرین برای کسی که علم آن کار را ندارد ولی زیر بار آن مسئولیت می‌رود به کار برده می‌شود که یکی از حوزه‌هایی که به شدت از این ناحیه آسیب دیده است و مورد ظلم و جور و جفا قرار گرفته حوزه فرهنگ است.

قاسم‌زاده ادامه داد: در حوزه فرهنگ و به خصوص در اصفهان مشکل منابع مالی و منابع انسانی نداریم و به غیر از منابع رسمی ردیف‌های متعددی در بودجه ملی و استانی برای این حوزه پیش‌بینی شده است و به دلیل علقه یی که مردم به دین دارند از جان و مال خود برای حوزه فرهنگ هزینه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از لحاظ کمیت نیز مشکل منابع انسانی نداریم و هزاران نفر در کشور به‌عنوان کارگزار در مواضع فرهنگی مشغول به خدمت هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه کارگزاران در حوزه فرهنگ شبانه روز زحمت می‌کشند اما اینکه چقدر این کار عالمانه و درست است باید بررسی شود، گفت: انگیزه اصلی از احداث رصدخانه این بود کار عالمانه در حلقه مفقوده زنجیره خدمات فرهنگی تعبیه بشود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با سنگ بنایی که با همت اهالی فرهنگ شهر و شورای فرهنگ عمومی گذاشته شد، این رصد خانه بتواند رشد و نمو پیدا کرده و حوزه فرهنگ متعالی شود که خوشبختانه اجماع بین همه اهل فرهنگ شهر در این راستا انجام شده است اما در جلسات کمتر شاهد این اجماع هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی افراد باسلایق متنوع در کنار یکدیگر نشسته‌اند، از جمله جلساتی که در آن اجماع حاصل شد و همه افراد به خاطر دغدغه بالایی که نسبت به فرهنگ دارند، شورای فرهنگ عمومی پیگیر تدوین آیین‌نامه رصدخانه بود که با پیگیری‌های متعدد به نتیجه رسید و در حال  حاضر همت جمعی از کارگزاران حوزه فرهنگ شهر در عملیاتی کردن این طرح وجود دارد.

وی اظهارامیدواری کرد که اصفهان در این حوزه الگویی می‌شود که قابل تعمیم در کشور خواهد بود و در این مسیر به شدت در منابع صرفه‌جویی خواهیم کرد که کارهای فرهنگی تبدیل به کارهای مؤثر خواهد شد.

کد خبر 300571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.