امروز ، خانه استاد همایی خانه شعر و فرهنگ فارسی اصفهان می شود

در قالب پنجاه و پنجمین برنامه هرهفته چند افتتاح ، مرکز تخصصی شعر و ادب فارسی با حضور غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ، جمعی از شعرا و علاقه مندان به هنر و دوستداران ادبیات امروز در منزل شاعر و ادیب برجسته اصفهانی مرحوم استاد جلال الدین همایی به بهره برداری می رسد.

منصور سلطانی زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: فعالیت مفید و درازمدت در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی مشروط به برخورداری از امکانات ویژه است تا بتواند زمینه لازم را برای رشد و پرورش متخصصان فراهم کند.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان مراکز تخصصی مختلفی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری به همت شهرداری اصفهان دایر شده و توانسته فرصت مناسبی را برای علاقمندان به این عرصه ها فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح خانه شعر و فرهنگ فارسی از جمله اقدامات چشمگیر شهرداری اصفهان است گفت: این اقدام گام مهم و قابل توجهی در زمینه رشد و اعتلای ادب فارسی است و فرصت بسیار مناسبی را برای گردهمایی شاعران و فرهیختگان و ادب دوستان اصفهان فراهم می کند.

سلطانی زاده در خصوص انتخاب خانه استاد همایی به عنوان مکان مرکز شعر و ادب فارسی گفت: این مکان خانه یکی از اساتید به نام و شاخص ادب فارسی در جهان است که در اصفهان واقع شده و می تواند پایگاه بسیار خوبی برای تشکیل این اجتماع باشد.

وی افزود: این خانه توسط شهرداری اصفهان مرمت و بازسازی شده و از این پس به عنوان مرکز تخصصی شعر و ادبیات فارسی دایر خواهد بود.

وی این اقدام را پیشنهاد اسماعیل آذر از اساتید برجسته ادبیات فارسی دانست و گفت: ایشان این پیشنهاد را مطرح کرد و مورد استقبال مسئولین محترم شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه نیز گفت: این مراسم با حضور غلامعلی حداد عادل، جمعی از شعرا و ادب دوستان برجسته اصفهان و مدیران شهر برگزار می شود. همچنین استاد هادوی از شاگردان استاد همایی و از شعرای معروف با تخلص شهیر اصفهانی، در این مراسم حضور دارد.

وی در ادامه هفته نکوداشت اصفهان را فرصتی برای به تصویر کشیدن فرهنگ و هنر والای اصفهان دانست و عنوان کرد: یکی از مباحث اصلی و مهم مدیریت شهری ایجاد زمینه برای رشد و بالندگی هنرمندان و اهالی فرهنگ است، و لذا افتتاح مرکز تخصصی شعر و ادبیات فارسی در راستای این هدف انجام شده است.

کد خبر 300567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.