اجرای طرح "بفرمایید دوچرخه" در اصفهان

شهردار اصفهان از آغاز اجرای طرح "بفرمایید دوچرخه" برای نخستین بار در کشور خبرداد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد با بیان این خبر اظهارکرد: دوچرخه به عنوان سالم‌ترین، ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله حمل و نقل شهری، امروز جای خود را در نقطه نقطه جهان باز کرده و شهر اصفهان به عنوان شهری پیش‌رو و خلاق در حوزه‌های حمل و نقلی، این رویکرد را به عنوان تنها راه برای خروج از بحران آلودگی خود، برگزیده است.

وی افزود: این روزها، با اراده جمعی مدیران، اصناف و مردم این شهر، در مسیری قدم می‌گذاریم که دوباره دوچرخه‌ها به شهر بازگردند و در جای جای این خطه تاریخی و کهن، جولان دهند.

شهردار اصفهان ادامه داد: به این ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم که نصف‌جهان، دوباره به عنوان شهر دوست‌دار دوچرخه نه تنها در سطح کشور، بلکه در جهان مطرح باشد؛ این عنوان از گذشته، به حق، به اصفهان تعلق داشته و این روزها با احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر، تلاش می‌کنیم که دوباره در مسیر احیای آن گام برداریم.

جمالی نژاد با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ دوچرخه سواری در اصفهان گفت: اکنون اصفهان به دلیل گسترش زندگی ماشینی، از بافت سنتی خود تا حدودی دور شده و زندگی شهری و سختی‌های آن، بر حمل و نقل شهری هم اثر گذاشته، بنابراین به نظر می‌رسد تنها راه رسیدن به یک راه‌حل صحیح در این زمینه، احیای فرهنگ دوچرخه‌سواری است.

وی با بیان اینکه  با نگاهی به گذشته دیار نصف جهان، به خوبی متوجه می‌شویم که مردم اصفهان از دیرباز به دلیل روحیه پرنشاط و البته زمین‌های مسطح و فضای شهری مناسب، طرفدار دوچرخه‌سواری بوده‌، افزود: این موضوع تا حدی است که گفته می‌شود سال‌ها پیش و حتی قبل از آنکه کشورهای اروپایی به فکر ایجاد مسیرهای دوچرخه بیفتند، در شهر اصفهان کیلومترها مسیر دوچرخه ایجاد شده بود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با همراهی اصناف، این روزها در پی آن است که با رفع مشکلات مختلفی که در مسیر احیای فرهنگ دوچرخه سواری وجود دارد، زمینه را برای خرید نه ‌تنها دوچرخه، بلکه دیگر پاکروها فراهم کند.

جمالی نژاد در این زمینه از اجرای طرح "بفرمایید دوچرخه" برای نخستین بار در کشور و همزمان با آغاز هفته نکوداشت اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح مردم می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات ویژه صاحب دوچرخه یا پاکرو دلخواه شوند.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح ادامه داد: هدف اصلی از اجرای طرح این است که همه اقشار جامعه، از جوان گرفته تا پیر و حتی آنهایی که به هر دلیلی، امکان خرید دوچرخه را ندارند، توانایی خرید آن را پیدا کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در این طرح هدف این است که شهروندان با هرسطح امکان مالی بتوانند برای خرید یک دوچرخه مناسب برنامه ریزی کنند، عنوان کرد: شرایط نظارت صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت، مشارکت بیش از 50 واحد صنفی، اقساط 3 تا12 ماهه، تخفیف ویژه خرید نقدی، تنوع بی نظیر مطابق سلیقه مشتری از جمله ویژگی‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه شرکت در این طرح از سوی فروشگاه‌های همراه اعلام شده است، گفت: فروشگاه‌های همکار در طرح "بفرمایید دوچرخه"یک بسته جذاب از انواع پاکرو را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند تا دغدغه‌های اقتصادی مانعی برای آنها در راستای تحقق شعار"هوای اصفهان را داریم" نباشد.

شهردار اصفهان اظهارکرد: در قالب این طرح لیستی از بسته‌های تخفیف و تسهیلات به شهروندان ارائه می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه و بررسی دقیق خدمات ارائه شده بهترین الگوی خرید را انتخاب کنند.

کد خبر 300424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 0
    طرح خوبیه فقط مشکل اینجاست که مردها که دوچرخه هم نداشته باشن پیاده میرن از خداشون هم هست . مشکل زن ها هستن اونا همش میگن با ماشین بریم اینور اونور و دور دور . اگه میخایین کاری بکنین دوچرخه سواری خانوما رو آزاد کنین اونوقت هوای اصفهان میشه مثل گردنه حیران به خدا