هفته نکوداشت اصفهان می تواند در جهان مطرح باشد

برپایی هفته نکوداشت اصفهان رخداد مهمی در عرصه فرهنگ و هنر پایتخت فرهنگ و هنر اسلامی است.

به گزارش ایمنا، این رخداد بزرگ که به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می شود، فرصتی طلایی برای معرفی دستاوردهای شاخص و مهم شهر اصفهان در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و شهری است تا بتواند در ارائه تصویری واقعی از این کلان شهر تاریخی گام موثری بردارد.
در این میان اما شرح و بررسی هفته نکوداشت اصفهان از منظر هنرمندان حرف دیگری ست. قشری که با نگاه تیزبین و دقیق خود می توانند زیر و بم هر مسئله ای را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کنند.

حسین مرآتیان، هنرمند پیشکسوت آینه کار در اصفهان و میراث دار این هنر کهن از نسل های پیشین در خانواده اش است. این هنرمند  در گفتگو با خبرنگار ایمنا، ضمن بیان اینکه هفته نکوداشت اصفهان اتفاق قابل توجهی در عرصه فرهنگ و هنر این شهر است گفت: تبلیغات عامل مهمی برای آشنایی مردم با هفته اصفهان است.
وی ادامه داد: اصفهان به ویژه با هنرمندان بیشماری که دارد آنقدر در تمام دنیا شاخص و شناخته شده است که صد البته باید هفته اصفهان داشته باشد، اما ازنظر من باید تبلیغات بیشتری برای آشنایی مردم با هفته اصفهان صوررت بگیرد، چراکه لااقل بسیاری از همکاران من در حوزه صنایع دستی با این هفته آشنایی زیادی ندارند و بیشتر با روز جهانی صنایع دستی آشنا هستند.
مرآتیان با تاکید بر اینکه اصفهان در ایران و جهان همیشه حرف اول را در هنر به ویژه صنایع دستی می زند عنوان کرد: باید به هنر و فرهنگ اصفهان اهمیت داده شود و در هفته ای که به نام اصفهان نامگذاری شده، این هنرها به مردم ایران و جهان معرفی و شناسانده شوند.
هنرمند پیشکسوت آینه کاری اصفهان گفت: من معتقدم که با برگزاری هفته اصفهان، هنر و هنرمندان اصفهان بیش از پیش به جهانیان معرفی خواهند شد و اگر این امکان وجود داشته باشد که در طول یکسال چندین نوبت برای معرفی هنر و فرهنگ اصفهان اختصاص داده شود خیلی موثرتر است.
مرآتیان با تأکید بر اینکه هفته اصفهان نه تنها در اصفهان بلکه در ایران و جهان می تواند مطرح باشد و حتی ایرانیانی که در کشورهای دیگر مقیم هستند با هنر اصفهان بهتر آشنا خواهند شد، ادامه داد: درحال حاضر، ما با استفاده از فضاهای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام هنر آینه کاری را معرفی می کنیم و سفارش هایی که از خارج از ایران برای ما ارسال می شود بسیار بیشتر از داخل ایران است. این به دلیل معرفی هایی است که صورت می گیرد. اما متأسفانه در کشور خودمان معرفیِ هنرها بخوبی انجام نمی شود و به همین دلیل است که برخی از هنرهای ایران و اصفهان درحال نابودی است و ذوق و شوق اولیه برای حفظ آنها وجود ندارد، حتی خیلی ها که پیش از این به هنر آینه کاری می پرداختند آن را رها کرده اند.
این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: مسلماً رسانه های مکتوب و شنیداری از جمله روزنامه ها و مجلات و رادیو و تلویزون و البته تبلیغات در فضاهای مجازی و برگزاری نمایشگاه ها می توانند به معرفی اصفهان و هنر و فرهنگ و ادب آن کمک کنند که این اقدامات باید در هفته اصفهان منسجم تر و بهتر انجام شود. /
کد خبر 300316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.