اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید

شهردار اصفهان با بیان اینکه اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید، گفت: اصفهان به جزء جاذبه های تاریخی از جاذبه های تاسیسی بسیاری مانند باغ پرندگان، باغ صدف ها، باغ خزندگان، باغ گلها، باغ پروانه ها و غیره نیز سود می برد تا بتواند سبد ذائقه های مختلف را جذب کند.

به گزارش  ایمنا، صبح امروز اولین برنامه از ویژه برنامه های «صبح و نشاط» به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان در محل پل خواجو با حضور شهردار اصفهان و جمعی از شهروندان اصفهانی برگزار شد.
 مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان در همین رابطه اظهار کرد: ۱۳۰۰ شهر در ایران داریم که هرکدام پیشینه تاریخی خودشان را دارند اما اصفهان یک کهن شهر است و به نوعی یک تونل تاریخی محسوب می شود.
 وی ادامه داد: اصفهان، ۴ دوره پایتخت کشور بوده و رد پای سه دوره بسیار خوب تاریخی حکومت آل بویه، سلجوقیه و صفویه را به وضوح می توان در آن  مشاهده کرد.
 شهردار اصفهان، این شهر را همانند یک تونل تاریخ دانست و عنوان کرد: به خوبی می توان در اصفهان، به گذشته های دور برگشت چراکه این شهر یک موزه بدون سقف و مملو از آثار تاریخی فاخر است.
 وی در ادامه با بیان اینکه در طول تاریخ عناوین بسیار مهمی به اصفهان تعلق گرفته است، گفت: اصفهان در سال ۲۰۰۶ پایتخت فرهنگی جهان اسلام، همچنین پایتخت فرهنگ و هنر کشور و هم اکنون نیز به عنوان شهر دوستدار کودک در جهان شناخته شده است.
 شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت و حضور پررنگ مردم و احساس دلسوزی برای شهر، اصفهان را تبدیل به شهر خاصی کرده است، گفت:  هر هفته در اصفهان پروژه های بسیار زیادی را افتتاح وکلنگ زنی می کنیم و ابر پروژه های زیادی را در اصفهان در دست اجرا داریم.
 جمالی نژاد ادامه داد: یک هزار و ۱۸۰ پروژه در شهر اصفهان به همراه ۳۰ تا ۴۰ ابر پروژه فعال است که از آن جمله میتوان به سالن بین المللی اجلاس سران، شهرک سلامت، میدان امام علی (ع) و پروژه نمایشگاه های بین المللی شهر اصفهان اشاره کرد.
 وی در ادامه با تشریح ابرپروژه های در حال اجرای شهری اضافه کرد: مرکز همایش های بین المللی که به مراتب از سالن تهران بزرگتر است چندین سالن دارد که هر کدام می تواند رخدادهای فرهنگی جهانی را پوشش دهد که خوشبختانه در حال تکمیل است.
 شهردار اصفهان با اشاره به احداث پروژه قطار شهری گفت:‌ اصفهان یک شهر تاریخی و میراثی است  از این رو احداث پروژه قطار شهری از حساسیت خاصی برخوردار است،  به همین دلیل زمان بیشتری طی شد تا فاز های اولیه آن تکمیل شود اما خط های دوم وسوم با سرعت کار خواهد شد.
 به گفته وی میدان امام علی(ره) نیز یکی از پروژه هایی است که به هویت و تاریخ اصفهان بر می گردد و احیا کننده دوره ای از تاریخ اصفهان است.
 جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهر اصفهان در تمامی حوزه ها پیشرو بوده است، افزود: اصفهان از شهرهای اثر گذار در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بوده به نحوی که بیشترین شهید و جانباز از این شهر است.
 وی با بیان اینکه ما باید از رویکرد ها در حوزه گردشگری صیانت کنیم، خاطرنشان کرد: اصفهان علاوه بر دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ جاذبه تاریخی میراث معنوی و فرهنگی ناملموس و ارزشمندی را در دل خود جای داده است.
 شهردار اصفهان با بیان اینکه اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید، تاکید کرد: اصفهان به جزء جاذبه های تاریخی از جاذبه های تاسیسی بسیاری مانند باغ پرندگان، باغ صدف ها، باغ خزندگان، باغ گلها، باغ پروانه ها و غیره نیز سود می برد تا بتواند سبد ذائقه های مختلف را جذب کند.
 جمالی نژاد خاطر نشان کرد: از دولتمران و همکاران تقاضامندیم که به فکر زاینده رود باشند که اگر این زاینده رود نباشد شهراصفهان نیز زنده نخواهد ماند.

کد خبر 300201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.