ساخت پردیس هنر در دستور کار مدیریت شهری/ عمران و توسعه در شهر

شهردار اصفهان ضمن تاکید بر اجرایی شدن پروژه های بزرگ شهری از احداث پردیس هنر در محوطه پارک آبشار خبرداد.

مهدی جمالی ن‍‍ژاد در جلسه بررسی ساخت پردیس اصفهان اظهار کرد: در ادامه افتتاح پروژه های شهر اصفهان که هر هفته انجام می شود پروژه های بزرگ شهر نیز با سرعت در حال انجام است و در جلسه ایی که ابر پروژه های شهر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت به این نتیجه رسیدیم که پروژه ها زمانبندی خود را رعایت می کنند.

 وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر اینکه پردیس هنرمندان برای اولین بار در کشور ساخته می شود، ادامه داد: با توجه به موقعیت زمینی که پیش از این به پارک بازی آبشار معروف بود، پیشنهادی مطرح و مورد قبول مدیریت شهری واقع شد که این مجموعه به عنوان پردیس هنر شناخته شود و کاربری های مناسب با این بخش در این جا قرار بگیرد.شهردار اضافه کرد: ساخت این پردیس نیز با سرعت در حال انجام است و برای قسمت های مختلف آن مانند آبشار ورودی و سردرب های ورودی آن زمانبندی مناسبی شده و همچنین گذرهای فرهنگی در این محل برای رخدادهای مختلف پیش بینی شده است. 

جمالی نژاد با بیان اینکه فعالیت هنری هنرمندان اصفهان از قدیم با طبیعت آموخته بوده است، گفت: طی بازدیدهایی از محل و با حضور معاونت شهرسازی پیش طرحی تهیه و قرار بر این شد تا پردیس هنر با فرهنگ و طبیعت اصفهان درگیر باشد.

وی افزود: کاربری هایی شامل گلخانه و پارک سرپوشیده شبیه باغ گلها و همچنین کاربری های فرهنگی شامل موزه احجام، پارک بازی کودکان با روحیه مینیاتور و سالن آمفی تئاتر با گنجایش 3 هزار نفری که به طرف رودخانه و پشت به آفتاب باشد برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان توضیح داد: همچنین ملحقات دیگری مانند رستوران، کافی تریا و بقیه بخش هایی که این مجموعه را به عنوان پردیس هنر قرار می دهد از کاربری های دیگر این پردیس است.

جمالی نژاد ادامه داد: فعالیت های نمایشی در ارتباط با سینما، ادبیات و مجموعه هنرهایی که نیاز است در این مجموعه مطرح شود، در این مجموعه پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری زمینی با قیمت گران در این محل آزاد می کند  باید کاربری هایی مناسب با آن زمین در این باغ قرار گیرد تا مورد استفاده همگان باشد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه پارک ها نباید تنها محلی برای  استراحت سالمندان باشد، گفت: 8 هکتار پارک که برای این منظور در نظر گرفته شده است باید به گونه ایی باشد که تمام جانبازان و سالمندان و افرادی که مشکلات راه رفتن دارند بتوانند در هر بخش از این مجموعه حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خیابان آبشار در قدیم دالان بهشت نام داشته است، در طراحی این پارک سعی شده تا از طراحی سقف های چوبی و آبشاری که در کنار خیابان قرار دارد استفاده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فاز اول این پروژه در روز عید فطر افتتاح می شود، عنوان کرد: با ساختن و انتقال نمایشگاه بین المللی به روشن دشت می توانیم محلی فعلی نمایشگاه را با این پروژه تلفیق کرده و این پردیس را بی نظیر کنیم.

کد خبر 300029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    2 0
    باسلام.... بسيار بسيار عاليست وبي نظير!سه پيشنهاد دارم: اول اينكه سنگهاي بزرگي را كه روي هم گذاشته ايد درزهايش فاقد سيمان است و سيمان به ان تزريق كنيد و اينطوري خطر ريزش روي سر مردم دارد و لانه مار ميگردد.... ودر صورت صلاحديد انرا با همان سنگ هاي زيباي ديوارها نما كنيد... دوم اينكه پايانه ابشار را درشهرك شهيد كشوري احداث كرده و مكان فعلي انرا به زمين بغلي انكه پاركينگ ميشود الحاق كنيد تا بزرگتر گردد سوم اينكه زمينهاي اداره اب و فاضلاب ابشار سوم و كشتارگاه سابق و تهيه كود بازيافت را تبديل به پاركهايي بسيار بزرگ گرديده و تكليف پل هفتم و اصلاح هندسي ميدان شهيد قوچاني و زيبا سازي ان نيز در دستور كار قرار گيرد.... با تشكر.7