10 تا 15 از درصد مردم کشور افسردگی دارند/ تشخیص به موقع در درمان موثر است

یک متخصص روانپزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 50 درصد از افراد افسرده در کشور ما از بیماری خود مطلع نیستند و پیگیری های درمانی لازم را انجام نمی دهند.

به گزارش ایمنا، دکتر غلامرضا خیرآبادی افزود: 10 تا 15 از درصد مردم کشور دچار افسردگی هستند و این آمار بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور را دربرمی گیرد.
وی با بیان اینکه 10 تا 155 درصد افراد افسرده در نهایت اقدام به خودکشی می کنند، هشدار داد: در صورت رسیدگی نکردن بموقع، 500 هزار نفر از جمعیت فعلی کشور خودکشی خواهند کرد. 
وی افزود: تشخیص به موقع افسردگی تاثیر زیادی در درمان این بیماری دارد و انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی بموقع در این زمینه، از تبدیل شدن حالت افسردگی به سبک و روال زندگی افراد جلوگیری می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افسردگی زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری های دیگر و عاملی برای مرگ زودهنگام است.
وی افزود: فرد افسرده تمایلی به انجام فعالیت های ورزشی، رعایت رژیم غذایی و ... ندارد و اینگونه عوامل بستر لازم را برای ابتلا فرد به انواع بیماری را مهیا می کند.
خیرآبادی گفت: پس از سکته، احتمال مرگ و میر در یک انسان افسرده 10 برابر بیشتر از یک فرد معمولی است.
این روانپزشک خاطرنشان کرد: به هم خوردن تعادل برخی از مواد شیمیایی در مغز موجب بروز افسردگی و اصلاح مجدد این تعادل به درمان افسردگی منجر می شود.
وی با بیان اینکه از طریق درمان دارویی و روان درمانی می توان بیماری افسردگی را برطرف کرد، گفت: عوامل مختلف ارثی، تربیتی و محیطی، زمینه ساز افسردگی در افراد جامعه می شود. 
11130/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 279318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.