اصفهان صاحب نماد شهری هزار ساله است

احاطه جنوب شرقی و شمال غربی شهر اصفهان توسط دو پارک ملی و پناهگاه حیات وحش مهم کشور با پوشش جانوری و گیاهی بسیار غنی در تلطیف هوا و اقلیم شهر اصفهان نقش بسزایی دارد .

با توجه به هفته نکوداشت اصفهان حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتگو با ایمنا در خصوص ویژگی های شهر اصفهان گفت: عناوین جهانی و ملی اختصاص داده شده به اصفهان گواه ویژگی های منحصربفرد این شهر تاریخی فرهنگی است و چندین عنوان داشتن نیز خود یک ویژگی انحصاری است.
اصفهان از معدود شهرهای شناخته شده جهان است که همیشه صاحب عنوان و حتی نماد شهری هزار ساله بوده است.
جدای از ارزش ها و میراث گرانقدر تاریخی میراث طبیعی اصفهان نیز شهرت بسیار در محیط زیست ایران و حتی بین متخصصین خارجی دارد. احاطه جنوب شرقی و شمال غربی شهر اصفهان توسط دو پارک ملی و پناهگاه حیات وحش مهم کشور با پوشش جانوری و گیاهی بسیار غنی؛ ظرفیت زیست محیطی ویژه ای است که نه تنها در تلطیف هوا و اقلیم شهر اصفهان نقش بسزایی دارد بلکه این شهر را از جاذبه های طبیعت گردی و اکوتوریسمی بی نظیر و کم نظیر جهانی برخودار نموده است. 
در نهایت ویژگی مهم دیگر اصفهان از دیدگاه بنده، داشتن مردمانی هنرمند، هنر فهم و جدی و در عین حال بذله گو و شاد است که تلفیق این دو روحیه در بسیاری از شهروندان اصفهانی حاکی از تفاوت های خاص اجتماعی فرهنگی این خطه از کشور عزیزمان ایران است.
از تعامل مدیریت کلان شهر اصفهان با محیط زیست استان رضایت نسبی دارم
ارزیابی خدمات شهرداری و مدیریت شهری اصفهان بایستی از طریق نظر سنجی علمی انجام پذیرد ولی بنده به عنوان مدیر ارشد دستگاه حاکمیتی- نظارتی حفاظت محیط زیست استان؛ از تعامل روز افزون مدیریت کلان شهر اصفهان با محیط زیست استان طی چند سال اخیر رضایت نسبی دارم که این رضایت خاطر بیانگر برنامه ریزی مناسب در مدیریت زیست محیطی کلان شهر اصفهان است که شایسته  بهبود مستمر و تعامل گسترده تر بین بخشی برای تعادل بخشیدن بیشتر به وضعیت زیست محیطی فعلی شهر اصفهان است.
پیشنهادی برای بهتر شدن وضعیت فعلی اصفهان 
پیشنهاد خود برای بهتر شدن وضعیت زیست محیطی شهر اصفهان را در دو محور: ساختاری و فرهنگی زیست محیطی خدمت مدیران ارشد شهری  ارائه می کنم.
- در محور ساختاری لازم است شهرداری اصفهان با ایجاد دفاتر محیط زیست در ستاد و کلیه معاونت ها و مناطق شهری و به کار گیری فارغ التحصیلان رشته محیط زیست در آن دفاتر؛ وظایف محیط زیستی هر بخش را به متخصصین مربوطه بسپارد تا از طریق روزآمد سازی ساختار خود به صورت بهینه پاسخگوی نیازهای زیست محیطی فعلی و آتی شهروندان باشد.
- در محور فرهنگی زیست محیطی نیز لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان های فرهنگی تفریحی وابسته به شهرداری مشارکت گسترده و فعالتری با اتاق فکر فرهنگ زیست محیطی استان مستقر در اداره کل حفاظت محیط زیست داشته باشند تا توسعه فرهنگ زیست محیطی نیز در این شهر تاریخی و آسیب پذیر؛ سرعت بیشتری بیابد.
01183/142/10
کد خبر 279284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.