مناظره ضبط شده، فرار از پاسخگویی است

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: مناظره های ضبط شده به نوعی فرار از پاسخگویی درباره عملکرد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه با تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مبعث آغاز بیداری انسان ها و شروع انقلابی بزرگ در جهت اتمام و اکمال آن ها بود.
وی با بیان این که خود پیامبر هم دارای مکارم و اوصاف اخلاقی بوده و به همین دلیل می توانسته آن ها را کامل کند، افزود: پیامبر عاقل ترین و بزرگوارترین در بین مردم  زمان خود و صاحب نورانی ترین دل و پر ظرفیت ترین قلب ها بود.
وی عنوان داشت: این ویژگی ها باعث شد که دری از آسمان به روی آن حضرت گشوده شود تا خداوند لیاقت تکلم و مشاهده ملائکه را بر آن حضرت ارزانی بدارد.
امام جمعه دامنه در ادامه با بیان اثرات اعتکاف خاطر نشان کرد: این انبعاث برای معتکفانی که با جدیت و خلوص در خلوت خود با خدا بندگی کرده باشند هم حاصل می شود.
صابری در ادامه به شرح اثرات بعثت پیامبر برای بعد خارجی آن یعنی جامعه پرداخت و گفت: در نهج البلاغه دوران قبل از بعثت با تعابیری چون" فتنه ها با پای خویش مردم را لگد مال کرده و با سم های خود آنان را لگد مال کرده بود" به خوبی به تصویر کشیده شده است.
وی افزود: در آن دوران دنیا طلبی، شهواترانی، ظلم، تعدی و رذائل اخلاقی در اعماق  وجود مردم ریشه دوانده بود که برای برطرف شدن و زدودن آن یک جهاد همه جانبه و دشوار لازم بود.
صابری به مرور اثرات بعثت پیامبر از زبان نهج الابلاغه نیز پرداخت و افزود: بعثت مردم را از گمراهی نجات داد و به آن ها عزت بخشید و این موفقیت به خاطر جایگاهی بودکه خداوند به پیامبر اکرم (ص) داده بود و پیامبر(ص) نیز در چارچوب تشکیل حکومت توانست در این راه موفق شود.
امام جمعه دامنه در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نهادی مقدس خواند و گفت: این نهاد روحیه ای انقلابی  خود را نه تنها حفظ کرده است بلکه افزایش هم داده و همین عامل موفقیت بیشتر این نهاد نسبت به نهادهای دیگر در مجموعه نظام شده است.
حجت الاسلام صابری در ادامه با مروری بر توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: ایشان بارها یادآوری کرده اند که مردم و مسئولان انتخابات را قدر بدانند.
وی افزود: مسئولان اگر قرار است از تشر دشمن و یا سایه شوم جنگ بترسند این ترس را به حساب ملت و مردم نگذارند و ملاحظه کردن با دشمن هم به صرف این که او در عرصه انتخابات موافق شخص خاصی است؛ نادرست است.
امام جمعه دامنه در بخش دیگری از خطبه های خود شورای نگهبان را مرجع قانونی و شرعی و یک نهاد انقلابی و مستقل از همه افکار و سلائق خواند و گفت: تمکین نسبت به نظر شورای نگهبان  واجب است و ظرفیت نظام اسلامی و مردم ایران هم فراتر از آن است که خود را محصور یک فرد خاص قرار دهند بلکه ما به هر کسی که خادم دین و دنیای مردم باشد ارادت داریم و نه فقط  کسی که خادم دنیای مردم است.
صابری با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری بر لزوم دقت مردم در تشخیص فرد اصلح، و نیز موشکافی مناظره ها، گفتگوها و وعده هایی که داده می شود تاکید کرد.
امام جمعه دامنه در پایان از مناظره های ضبط شده به" فرار از پاسخگویی در مورد عملکرد" تعبیر کرد و از این شیوه انتقاد نمود.02148/131/10
کد خبر 279256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.