عربستان و گروه‌هاي تکفيري چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند

نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي گفت: همانطور که مي‌بينيم اين تروريست‌ها در حال بمب‌گذاري در کشورهاي منطقه هستند. عربستان و اين گروه‌هاي تکفيري با دست زدن به اين اعمال چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اصغر سليمي در خصوص ادعاي "ترکي الفيصل"، رئيس پيشين دستگاه اطلاعاتي عربستان، اظهار کرد: قبل از هر چيز بايد بدانيم که "ترکي الفيصل" در پشت پيدايش داعش و طالبان در منطقه بوده است و چون دولت عربستان متوجه شد که ادامه کار او در دستگاه اطلاعاتي اين کشور به ضرر منافع ملي آن‌هاست ترکي الفيصل را برکنار کردند.

وي افزود: بدون شک هم‌اکنون عربستان در حال دامن زدن به فرقه‌گرايي در منطقه است و به کشور مسلمان و مستقل يمن تجاوز نظامي کرده است.

سلیمی با اشاره به حمله های صورت گرفته بر علیه یمن طی دوسال گذشته تصریح کرد: نزديک به 2 سال است که عربستان منابع يمن و مردم آن کشور را هدف قرار داده و گروه‌هايي مانند داعش را تحت لواي خود دارد و از آمريکا و رژيم صهيونيستي براي بمباران يمن کمک دريافت مي‌کند.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: ايران اسلامي هيچ مرز مشترکي با يمن ندارد و قطعاً از طريق آب‌ها هم به دلايلي نمي‌توانيم کمک‌هاي انسان دوستانه را به مردم يمن برسانيم. بنابراين حمايت‌هاي ايران از مردم يمن تنها حمايتي معنوي است.

سليمي با اشاره به دخالت عربستان در تربيت نيروهاي تروريست افزود: همانطور که مي‌بينيم اين تروريست‌ها در حال بمب‌گذاري در کشورهاي منطقه هستند. بنابراين تفکرات داعش، طالبان و ديگر گروه‌هاي وهابي از حکومت عربستان الهام مي‌گيرد. عربستان و اين گروه‌هاي تکفيري با دست زدن به اين اعمال چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شوراي اسلامي با اشاه به طرح فرافکنانه مقامات عربستان و از جمله ترکي الفيصل متذکر شد: آن ها قصد دارند بار مسئوليت را از دوش خود بردارند تا بتوانند هم پيمانان بيشتري را از جهان اسلام به سوي خود جلب کنند.
02152/131/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 279237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.