اسامی تأیید صلاحیت شدگان شوراها تا پایان امروز اعلام می شود

دبیر ستاد انتخابات از اعلام اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت های نظارت به وزارت کشور تا پایان امروز خبر داد.

به گزارش ایمنا،علی پورعلی مطلق گفت: اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده شوراها از جانب هیئت های اجرایی از ۲۵ فروردین دراختیار هیئت های نظارت قرار گرفت و آنان پس از مهلت ۷ روزه باید نتایج بررسی هایشان را دراختیار ما قرار دهند.  
وی افزود: وزارت کشور نیز موظف است فهرست اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده را حداکثر تا ۲ اردیبهشت به مدت دو روز به داوطلبان اعلام کند و رد صلاحیت شدگان نیز از ۳ تا ۶ اردیبهشت مهلت اعتراض دارند.  
پورعلی مطلق در ادامه گفت: داوطلبانی که به نتیجه بررسی صلاحیتشان اعتراض دارند باید اعتراض خود را به هیئت های بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه، و هیئت های نظارت استانی نیز موظفند در مهلتی ۱۰ روزه به اعتراض این داوطلبان رسیدگی کنند.  
دبیر ستاد انتخابات افزود: پس از طی شدن این فرایند و انتشار آگهی فهرست نهایی تأیید صلاحیت شدگان، دوره تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات به مدت ۷ روز از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت انجام می شود.
وی گفت: در این دوره از انتخابات شوراها ۲۸۹ هزار و ۶۶۴ داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر مربوط به شوراهای روستایی و بقیه مربوط به شوراهای اسلامی شهر است.  
پورعلی مطلق افزود: از مجموع داوطلبان ثبت نام کننده تاکنون ۱۲۳۰ داوطلب از شوراهای  اسلامی روستایی و ۱۰۹۹ داوطلب از شوراهای اسلامی شهر انصراف داده اند.  
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.122/1/08109
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 279179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.