توسعه سیاسی از میل به مشارکت شهروندان در تعیین سرنوشت، نشات می‌گیرد

‌نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است انتخابات بهترین عرصه برای به منصه ظهور رسیدن وحدت ملی باشد و می‌طلبد رویکرد ما نیز به انتخابات رویکردی وحدت آفرین باشد.

به گزارش ایمنا،  ناهید تاج‌الدین افزود: خوشبختانه در مرحله ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد استقبال چشمگیر شهروندان بودیم و نشاط سیاسی خوبی بر فضای انتخابات حاکم شد.
وی افزود: توسعه سیاسی از میل به مشارکت شهروندان در تعیین سرنوشت، نشات می‌گیرد که این تمایل را ما در مرحله اول انتخابات شوراها یعنی ثبت نام نامزدهای انتخاباتی به خوبی دیدیم.
سر بازرس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: کار ما در هیئت نظارت مراقبت از نشاط سیاسی و تثبیت و تحکیم مشارکت شهروندان است و این کار ملزومات و مقتضیاتی دارد.
تاج الدین ادامه داد: اولین عامل ایجاد نشاط سیاسی در انتخابات اعتمادسازی است، این اعتماد باید هم برای انتخاب شوندگان ایجاد شود و آن‌ها از بابت رسیدگی هیئت اجرایی و نظارت به صلاحیت شان هیچ واهمه‌ای نداشته باشند و هم در میان انتخاب کنندگان ایجاد شود و آن‌ها از امانت‌داری متولیان برگزاری انتخابات اطمینان حاصل کنند.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات بزنگاه کلیدی وحدت ملی است و باید بهترین عرصه برای به منصه ظهور رسیدن وحدت ملی باشد و این می‌طلبد رویکرد ما نیز به انتخابات رویکردی وحدت آفرین باشد، رویکردی که انتخابات در آن جای هم افزایی جامعه باشد نه جای نزاع و اختلاف.    
نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: خوشبختانه تا به حال در هیئت اجرایی شرایط برای نشاط سیاسی و حضور حداکثری شهروندان مهیا شده و امید است در هیئت نظارت نیز همین روند استمرار می‌یابد.
تاج الدین گفت: کار هیئت نظارت مدتی است آغاز شده و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به زودی به پایان می‌رسد.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مراحل اجرایی و نظارتی پیش از انتخابات طبق برنامه زمان بندی پیش می‌رود و کم‌کم به لحظه صفر انتخابات نزدیک می‌شویم.
سر بازرس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: تا امروز هیئت بازرسی انتخابات شوراهای شهر و روستا ذیل هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همه استان‌ها تشکیل و بر روند انتخابات شوراها از فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تا روند تبلیغات و روز اخذ رأی و نیز مرحله شمارش آرا نظارت دارد و امیدواریم این هیئت بتواند زمینه سلامت هرچه بیشتر انتخابات و نشاط سیاسی حداکثری را فراهم آورد. / 
08122/5
کد خبر 279106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.