اجرای برنامه های فرهنگی در هفته اصفهان بر اساس نیاز شهری/ شهروندان ، رکن اصلی برگزاری برنامه ها

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: برنامه های فرهنگی هفته نکوداشت اصفهان با بررسی تمام شرایط و اقتضائات شهر برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده صبح امروز در نشست خبری «هفته اصفهان» اظهارکرد: از سال 85، همزمان با انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و با هدف صیانت از پشتوانه و سرمایه عظیم فرهنگی اصفهان و انتقال آن به نسل‌های آینده، سوم اردیبهشت «سالروز تولد شیخ بهایی» به نام روز اصفهان توسط شورای اسلامی شهر اصفهان نامگذاری شد.
وی افزود: بر این اساس زمانی به معرفی اصفهان در همه ابعاد فرهنگی، هنری، اجتماعی، فن‌آوری، سیاسی و اقتصادی اختصاص یافت البته با توجه به وسعت و اهمیت ابعاد مختلف اصفهان، سوم تا نهم اردیبهشت هفته نکوداشت اصفهان نام گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه 10 سال از برگزاری هفته نکوداشت اصفهان می گذرد، ادامه داد: به تازگی برخی از افرادی که بر روی اول آذر ماه به عنوان روز اصفهان تاکید دارند پیگیر تغییر این روز هستند و در این راستا نقطه نظرات خود را به استانداری اعلام کردند و قرار است این تاریخ مورد بازبینی قرار بگیرد.
قاسم زاده اعلام کرد: در آینده نزدیک توسط شورای اسلامی شهر یا شورای فرهنگ عمومی این تاریخ بازبینی و اعلام نهایی می شود.
وی تاکید کرد: نکته مهم این است که در هر تاریخی که باشد اصفهان شایسته نکوداشت است البته یک روز کفایت نمی کند و  حداقل یک هفته برای نکوداشت اصفهان باید پیش بینی شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان عنوان کرد: امسال نیز طبق روال سال های گذشته برنامه هایی برای نکوداشت هفته اصفهان پیش بینی شده است.
قاسم زاده ادامه داد: با توجه به ایام برگزاری انتخابات به دلیل مسائل امنیتی نوع برنامه ها متفاوت است و قرار است به جای برنامه های بزرگ شهری، بیشتر تمرکز بر برنامه های کیفی و اجتماعات کوچکتر است.
وی با اعلام اینکه امسال 37 برنامه متنوع در طول هفته اصفهان در مناطق مختلف شهری برگزار می شود، گفت: دستگاههای مختلف شهری در برگزاری این برنامه ها مشارکت دارند.
وي همچنين با اشاره به فلسفه نامگذاري هفته نكوداشت اصفهان در 3 ارديبهشت گفت: اين روز، روز شيخ بهايي است و ديدني ترين روز هاي اصفهان را نيز در ارديبهشت ماه مي توان مشاهده كرد؛ از اين رو اين هفته در اين ايام قرار گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اينكه برنامه هاي فرهنگي عموما با تجمعات انساني هم روبرو مي شود گفت: با توجه به نزديكي ايام انتخابات سعي كرديم از برگزاري اين برنامه ها خودداري كنيم تا از لحاظ امنيتي مشكلي پيش نيايد؛ از اين رو برنامه وسيعي براي گردشگران خارجي در نظر نداريم.
قاسم زاده با اشاره به اينكه در حاشيه برنامه هاي مردمي هفته نكوداشت اصفهان از اقشار مختلف مردم هم تجليل به عمل مي آيد، اضافه كرد: به عنوان مثال از ائمه جماعات محلات، هنرمندان و ورزشكاران تجليل مي شود.
قاسم زاده با اشاره به اينكه تجليل از مقام والاي شهدا نيز جزء برنامه هاي هفته نكوداشت اصفهان است گفت: براي اين منظور برنامه هايي در گلستان شهداي اصفهان در نظر گرفته شده است.
وي افزود: البته به جزء برنامه هاي فرهنگي هفته نكوداشت اصفهان بسياري از موضوعات ديوارنگاره هاي شهري هم متعلق به شهداست.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با بيان اينكه درهفته نكوداشت اصفهان آقايان علي اكبر ولايتي و غلامعلي حداد عادل هم حضور خواهند داشت گفت: اين دو از صاحب نظران، نظريه پردازان و مولفان حوزه هاي علوم انساني هستند كه حضور اين افراد محاسن فراواني را براي ما به همراه دارد.
09171/115/5
کد خبر 278853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.