حریفان بی‌خیال ذوب‌آهن و رقبای در تکاپوی سپاهان

اگرچه ذوب‌آهن نسبت به سپاهان در هفته‌های پایانی برنامه کاری به مراتب آسان‌تری دارد اما برخلاف همشهری کم‌دغدغه‌تر خود باید به موازات لیگ برتر به فکر صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم باشد.

به گزارش ایمنا، تیم‌های اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان که هم‌امتیاز با یکدیگر رقابت بسیار فشرده‌ای برای تصاحب جایگاه چهارمی جدول و کسب سهمیه احتمالی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا دارند در سه هفته باقیمانده حریفان کاملاً متفاوتی را پیش روی خود می‌بینند.
ذوب‌آهن ابتدا به مصاف تیم ناامیدشده ماشین‌سازی می‌رود که همین هفته پیش سقوطش به دسته پایین‌تر مسجل شد. تیم اصفهانی در هفته ماقبل آخر هم در ورزشگاه آزادی رو در روی قهرمان از پیش‎تعیین‌شده لیگ یعنی پرسپولیس قرار می‌گیرد. سبزپوشان اصفهانی در ایستگاه پایانی لیگ هم به مصاف پدیده میانه‌جدولی می‌روند که دیگر نه امیدی به آسیایی شدن دارد و نه کوچک‌ترین خطری بابت سقوط تهدیدش می‌کند.
با این اوصاف، ذوب‌آهن در سه هفته آخر لیگ به مصاف حریفان به نسبت بی‌تفاوتی می‌رود که نتایج دیدارهای پایانی تأثیر معناداری بر سرنوشت آنها نخواهد داشت. حریف اول امیدش را برای ماندگاری در سطح اول فوتبال کشور از دست داده، حریف دوم قهرمانی‌اش مسجل شده و احتمالاً هنگام رویارویی با تیم اصفهانی بیشتر فکر و ذکرش معطوف لیگ قهرمانان است و حریف آخر هم یک تیم به اصطلاح خنثی محسوب می‌شود.
سپاهان اما در اولین گام به مصاف صبا می‌رود. این دیدار بیرون از خانه به این خاطر برای تیم اصفهانی به شدت چالش‌برانگیز خواهد بود که نماینده قم همچنان در تکاپو برای ماندن در لیگ برتر است. صبا که تنها یک امتیاز با سیاه‌جامگان و منطقه خطر فاصله دارد برای بقا با تیم مشهدی در رقابت است و همین وضعیت به شدت حساس احتمالاً کار را برای طلایی‌پوشان اصفهانی سخت می‌کند. شاگردان زلاتکو کرانچار در 2 هفته پایانی لیگ هم باید به ترتیب به مصاف 2 تیم مدعی تراکتورسازی و استقلال بروند که بر سر کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ و به دست آوردن سهمیه مستقیم آسیایی با هم در رقابتند.
علاوه بر آن برخلاف ذوب‌آهن که 2 دیدار از مجموع سه بازی باقیمانده خود را در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌کند سپاهان تا پایان فصل تنها یک بازی خانگی دیگر در استادیوم نقش جهان دارد.
با وجودی که سپاهان دیدارهای به ظاهر دشوارتری را پیش روی خود می‌بیند اما طلایی‌پوشان یک مزیت ویژه نسبت به سبزپوشان اصفهانی دارند و آن نداشتن مشغله آسیایی است. به عبارت دیگر، به موازات آنکه شاگردان مجتبی حسینی با چالش دشواری برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان دست و پنجه نرم می‌کنند تمام هوش و حواس طلایی‌پوشان اصفهانی در این مقطع پایانی فصل صرفاً بر مسابقات لیگ متمرکز خواهد بود.
/صبا خیابانی/
15112/118/8
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 278778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.