قدرت بدنی افراد در اوایل عصر به بالاترین حد خود می رسد

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که صبح زود بهترین زمان برای ورزش کردن آنها است، اما کارشناسان بر این عقیده هستند که این زمان بهرای افراد مختلف، متفاوت است.

کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: در مورد بهترین زمان برای ورزش کردن نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی معتقد هستند صبح بهترین زمان است و دیگران ادعا می کنند که بهتر است بعد ازظهر یا عصر تمرین کنید. زیرا در این زمان افراد از توان و قدرت بدنی بیشتری برخوردار خواهند بود. پاسخ به این سوال واقعا پیچیده است و شاید به درستی نتوان گفت که بهترین زمان برای ورزش و تمرین چه زمانی است.
مرضیه سلمانی، کارشناس ارشد تربیت بدنی  در خصوص مناسب ترین زمان برای ورزش کردن گفت: واقعیت کلی این است که بهترین زمان در طول روز برای تمرین و فعالیت ورزشی به طور گسترده ای به فرد، هدف و نوع تمریناتی که انجام می دهد بستگی دارد.
وی افزود: نتیجه برخی مطالعات بیانگر آن است که قدرت بدنی در صبح در سطح پایینی است و به تدریج بالا می رود تا در اوایل عصر به بالاترین حد خود می رسد.
این کارشناس تربیت بدنی توصیه کرد: اگر فعالیت ورزشی شما به اندازه بالایی از قدرت یا توان وابسته است، پس بهتر است که فعالیت ورزشی خود را به بعد ازظهر موکول کنید.
وی در ادامه بیان داشت: اما برخی فعالیت های ورزشی نیز هستند که این قاعده شامل آن ها نمی شود، یعنی مهم نیست که چه زمانی به این نوع فعالیت بپردازند به عنوان مثال، فعالیت های ورزشی که در طول تمرین از شدت پایینی برخوردار هستند مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری تحت تأثیر اهمیت زمان اجرای آن قرار نمی گیرند.
11174/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 278176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.