ابهامات انتخاب قطعه‌سازان در قراردادهای جدید خودرو/ انتقال تکنولوژی موجب افزایش کیفیت قطعات خودروهای داخلی شود

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ مجلس با تاکید بر اینکه با انتقال تکنولوژی باید کیفیت قطعات خودروهای داخلی روز به روز افزایش یابد، گفت: انتخاب قطعه سازان و اینکه آیا مناقصه ای برای انتخاب آنها برگزار می شود، یا خیر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه در قراردادهای مشترک جدید اصل بر مشارکت قطعه سازان داخلی است، اظهار داشت: انتخاب قطعه سازان و اینکه آیا مناقصه ای برای انتخاب قطعه سازان برگزار می شود، یا خیر برای نمایندگان در هاله ای از ابهام  قرار دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از انحصار در مشارکت قطعه سازان در قراردادهای جدید باید بررسی هایی انجام شود، افزود: کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ نحوه انتخاب قطعه سازان را پیگیری و بررسی می کنند.
فولادگر ادامه داد: قانون حداکثر ساخت داخل باید توسط خودروسازان رعایت شود و در بخش هایی که قطعه سازان قادر به ساخت هستند به هیچ وجه نباید قطعات نباید وارد شود و بنابر نظر مقام معظم رهبری واردات کالای مشابه تولید داخل حرام شرعی و قانونی است.
وی با بیان اینکه مسئله قانونی واردات کالای مشابه تولید داخل در کمیسیون ویژه تولید ملی در حال پیگیری است، یادآور شد: سهم طرف ایرانی باید در قراردادهای جدید خودرویی قالب شود، چرا که در سال های اخیر قطعات داخلی ارتقای کیفیت مثبتی داشته است.
رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ٤٤ تصریح کرد: با انتقال تکنولوژی باید کیفیت قطعات خودروهای داخلی روز به روز افزایش یابد.
03117/117/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 278045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.