مبادا برای کسر بودجه به مردم فشار آورده و به آنها ظلم کنید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیر کل و معاونان امور مالیاتی استان اصفهان بر ضرورت رعایت حال مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مدیر کل و معاونان امور مالیاتی استان اصفهان، از تلاشهای مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در جهت اصلاح قانون مالیاتی تقدیر کرد و گفت: بر اساس سنت الهی کسی که به موضوعی علم نداشته باشد، بر او تکلیفی نیست، به همین دلیل است که پیامبران و ائمه (ع) را فرستاد تا حجت بر مردم تمام شود.
وی  با اشاره به این که  در روایتی آمده که حضرت علی (ع) می فرمایند: اگر برای دریافت زکات به کسی مراجعه کردید و مدعی شد که زکاتش را پرداخته است، از او بپذیرید، تصریح کرد: وضع برخی قوانین برای تشویق مردم و برخی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، لیکن وقتی کسی به شما مراجعه می کند و مدعیست که از زمان تحویل اظهارنامه مطلع نبوده، باید از او پذیرفت، چرا که خود او برای پرداخت مالیات مراجعه کرده است.
امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: همواره و در همه امور تنها رضای الهی را در نظر بگیرید، مبادا برای اینکه با کسر بودجه مواجه نشوید، به مردم فشار آورده و به آنها ظلم کنید.
وی اظهار داشت: شما به عنوان متولیان حکومت اسلامی باید همواره به رعایت حال مردم اهتمام داشته باشید و تشویق و تهدید اطرافیان شما را ذره ای از مسیر رضای خدا دور نکند.
در ابتدای این دیدار امیری، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیتها پرداخت و گفت: به دنبال انتقاد حضرت آیت الله طباطبایی نژاد از دریافت جریمه از کسانی که مدعی بی اطلاعی از زمان تحویل اظهارنامه های مالیاتی بودند، موضوع را از تهران پیگیری کردیم و به حمدالله این قانون برای کل کشور اصلاح شد.08122/1
 
 
کد خبر 277763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.