خود را به پهلو و پشت خوابیدن عادت دهید

برای داشتن خواب راحت و کافی، باید بالش خوب و مناسبی تهیه کرد که سلامت فرد را تضمین کرده و ایجاد بیماری نکند.

متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: خوابیدن روی یک بالشت نامناسب می تواند سلامتی شما را به خطر اندازد و شما را به بیماری هایی نظیر تشدید سردردها، بی حس شدن شانه و بازو و خرخر کردن دچار کند. این در حالی است که برای جلوگیری از درد کمر و گردن، کافی است یک بالش بلند زیر سر خود قرار دهید.
دکتر علیرضا مقتدری در مورد ویژگی های بالشت خوب گفت: ابتدا باید به شیوه خوابیدن خود توجه کنید. افرادی که به پشت یا طاق باز می خوابند، باید یک بالشت متوسط و سفت را بدون اینکه سرشان به جلو متمایل شود، زیر سر خود بگذارند.
وی افزود: همچنین آنها باید بالشتی را بیابند که برای قرار گرفتن گردن، قوس بیشتری داشته باشد.
این متخصص طب فیزیکی بیان داشت: افرادی که به پهلو می خوابند، یک بالشت نازک و سفت بهترین تکیه گاه برای آنها است تا فضای خالی بین گوش و شانه آنها را پر کند.
وی به افرادی که روی شکم یا دمر می خوابند، توصیه کرد: این افراد به یک بالشت نرم تر نیاز دارند تا از فشار وارده به گردن جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: شما باید خود را به پهلو یا به پشت خوابیدن عادت دهید، زیرا به روی شکم خوابیدن می تواند مشکلاتی جدی برای کمر و ستون فقرات به وجود آورد.
 این متخصص طب فیزیکی به افراد توصیه کرد: از بالشتی استفاده کنید که باعث گرم شدن سر و تعریق نشود.
وی افزود: این نوع بالشت ها، بالش های خنکی هستند که از دانه های ریزی پر شده اند که گرما را جذب می کنند و طوری از سطح آن خارج می کنند که صورت را خنک نگه می دارند. با این بالشت ها شما مجبور نیستید برای خنک شدن، مرتب بالشت خود را برگردانید.
11174/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 277537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.