گیاه "علف چای" در درمان میگرن مفید  است

گیاه علف چای در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد و در درمان بسیاری از امراض مانند عفونت های زنانه،تنش های عصبی و ...توصیه می شود.

به گزارش ایمنا علف چای، گیاهی است با طبیعت گرم و خشک ، علفی و پایا که در نقاط خشک ، مرغزارها و مراتع آفتاب گیر می روید. گل های فراوان این گیاه به رنگ زرد طلایی است که در اواسط تابستان شکفته می شود.
بهنام یوسفیان، متخصص طب سنتی در مورد خواص درمانی گیاه علف چای گفت: این گیاه در درمان عفونت های دستگاه تناسلی زنانه موثر است، به گونه ای که توصیه می شود دم کرده شاخه گل دار آن حدود ۱ تا ۲ گرم برای یک فنجان تهیه شده و آن را در طول روز می نوشند.
وی افزود: روغن این گیاه را با خیساندن سرشاخه گل دار آن در روغن زیتون یا آفتابگردان تهیه می کنند. این روغن را علیه سوختگی ها ، آفتاب سوختگی و بواسیر بکار می برند.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: تنتوراین گیاه به منظور درمان تنش های عصبی حداقل دو ماه مصرف می شود.
وی یادآور شد: برای شب ادراری کودکان هنگام شب ۵ تا ۱۰ قطره و برای تنش های عصبی بزرگسالان توصیه می شود نصف قاشق چایخوری و روزانه ۳ بار مصرف شود. همچنین از این گیاه در مداوای ویروس تبخال نیز  استفاده می شود.
 وی بیان داشت: مصرف این گیاه در درمان میگرن به همراه گیاه بادرنجبویه بسیار مفید است و از کرم آن برای دردهای عصبی محدود منطقه ای مانند سیاتیک، کشش شدید عضلات و یا گرفتگی آنها استفاده می شود.
یوسفیان در مورد موارد منع مصرف این گیاه گفت: پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، درمان با اشعه ماورای بنفش و یا آفتاب درمانی، باید احتیاط شود که دوزهای بالای ترکیب هایبرسین موجود در این گیاه مصرف نشده باشد.
وی افزود: گیاه علف چای در مبتلایان به افسردگی با منشا درونی نباید مصرف شود زیرا نشان داده شده که این گیاه در اشکال خفیف تا متوسط افسردگی موثر بوده است.
این متخصص طب سنتی در پایان بیان داشت: در بارداری به دلیل اثرات قاعده آور،سقط آوری و محرک اعمال رحمی مصرف این گیاه ممنوع است.
11174/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 277535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.