درمان جوش‎های صورت به شیوه طب سنتی

داشتن پوست صاف و بدون جوش آرزوی همه افراد است که برای رسیدن به آن باید نکاتی را رعایت کنیم. این در حالی است که طب سنتی، برای درمان این جوش ها شیوه ای آسان دارد.

به گزارش ایمنا، جوش های دوران جوانی برخی از صورت ها را چنان خراب می کنند که زندگی را برای افراد دشوار می سازند. اما خبر خوب این است که این مزاحمان دوران جوانی را می توان با رژیم غذایی مناسب درمان کرد.
در واقع جوش صورت علامتی است که باید ریشه آن را بررسی کرد. بسیاری از جوش های صورت ناشی از گرمی و حرارت و یا کثیف شدن خون است که منشاء کبدی دارد. بنابران در این موارد باید کبد را تصفیه و از خون کثیف و غلیظ پاک کرد.
دکتر بهنام یوسفیان، متخصص طب سنتی در مورد شیوه درمان جوش های صورت گفت: برای درمان جوش صورت باید غذاهای کاملا طبیعی بدون افزودنی مصرف شود. این در حالی است که مخمر جو یولاف جوانه گندم، ماست، خیار، سکنجبین خیار، سوپ جو، آلو ، انگور، سبزیجات، آب غوره، انار و رب انار بسیار توصیه می شود.
وی به افرادی که از جوش صورت رنج می برند توصیه کرد: با استفاده از گل سرشور با آب لیمو ماسک گذاری کنید. همچنین پیشنهاد می شود افراد پودر مخمر جو ۴ مثقال، پودر جوانه گندم ۴ مثقال، در صد گرم روغن آلبالو ریخته و بپزند. سپس  این مخلوط را صاف نموده روزی چند مرتبه بر روی موضع بمالند و با آب جوشانده شیرین بیان شستشو دهند.
این متخصص طب سنتی در پایان افزود: به این افراد توصیه می شود روزانه ۲ لیوان آب هلو و یک لیوان آب کاهو مصرف کنند. زیرا تأثیر مطلوبی در رفع این جوش ها دارد.
11174/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews

 
 
کد خبر 277534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.