نوع ورزش مبتلایان به آرتروز را باید پزشک مشخص کند

متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز گفت: آرتروز بیماری مزمن غضروف مفاصل و استخوان است که در آن غضروف و استخوان بر اثر فشارهای وارده دچار تخریب و آسیب های میکروسکوپی می شود.

دکتر علیرضا مقتدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرتروز یک بیماری تخریبی در مفصل است که از آن به بیماری مفصلی پیشرونده یاد می‌شود. همچنین این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز شناخته می شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که علاوه بر سن، علل ژنتیکی، نوع شغل و حرفه، چاقی، عوامل هورمونی و نژاد نیز می‌تواند در بروز این بیماری دخیل باشند. در واقع آرتروز مفصل زانو، شایع ترین بیماری تخریبی از میان مفاصل بدن است که میزان ابتلا در زنان نسبت به مردان بیشتر است.
این پزشک متخصص تصریح کرد: اما ورزش منظم در افراد مبتلا به آرتروز ضمن تقویت عضلات اطراف مفاصل ، باعث کاهش فشار به مفاصل نیز می شود که در کاهش درد و بهبودی این بیماران موثر است.
وی در ادامه افزود: یکی از سوالاتی که برای  اغلب مبتلایان به آرتروز مطرح است این است که آیا در آرتروز زانو فعالیت و ورزش کردت توصیه می شود یا خیر.
متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز در این خصوص گفت: باید توجه داشت که در مراحل انتهایی آرتروز که عملا فعالیت و حرکت بیمار محدود می شود ،هدف ما بهبود کیفیت زندگی، کاهش درد وجلوگیری از پیشرفت بیماری است.
وی افزود: در مراحل ابتدایی و متوسط بیماری که شخص محدودیت حرکت ندارد و تنها درد دارد، ورزش نه تنها ممنوع نیست بلکه توصیه می شود.
متخصص طب فیزیکی بیان داشت: موضوع بسیار مهم این است که نوع ورزش و فعالیت باید توسط پزشک یا فیزیوتراپیست مشخص شود. در غیر این صورت بعضی از انواع فعالیت ها و ورزش ها نه تنها مفید نیست بلکه می تواند آسیب رسان و مضر باشد.
وی در پایان به مبتلایان به آرتروز توصیه کرد: اگر از درد زانو رنج می برید، حتما با مراجعه و تشخیص به موقع مانع از پیشروی بیماری شوید.
11174/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 277199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.