چرا توصیه های انرژی بخش مشکلاتم را حل نمی کند؟

این روزها سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی پر هستند از توصیه ها، جملات انرژی بخش با عکس های جذاب و آموزش های گام به گام برای حل مشکلات عاطفی، خانوادگی و موفقیت... اما مساله ای که ممکن است بعضی از خوانندگان این متون با آن درگیر شوند این است که چرا این توصیه ها مشکلاتم را حل نمی کند؟

این روزها سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی  پر هستند از توصیه ها، جملات انرژی بخش با عکس های جذاب و آموزش های گام به گام برای حل مشکلات عاطفی، خانوادگی و موفقیت... اما مساله ای که ممکن است بعضی از خوانندگان این متون با آن درگیر شوند این است که چرا این توصیه ها مشکلاتم را حل نمی کند؟ یا به صورت مقطعی به من کمک می کنند و بعد از مدتی دوباره پرخاشگری،افسردگی، تنبلی،اختلافات زناشویی و یا... شروع می شود؟
بنابراین به نظر می رسد برای دستیابی به اطلاعات واقعی و نتایج موثر و مستدام می بایست تنها بر روی یک موضوع آن هم بصورت عمیق معلومات لازم را بدست آورد و مورد تامل قرار داد و پس از کسب بینش در جهت کاربردی کردن آن گام برداشت و از مطالعه بصورت جسته و گریخته پرهیز نمود.
یکی از چالش های فرا روی انسان در دنیای امروز احساس بهزیستی و شادکامی است چرا که برخلاف پیشرفت های روز افزون در صنعت و تکنولوژی و فناوری و تأمین آسایش انسان، این احساس افزایش نیافته است .
بنابراین بسیار مهم است که پیش بینی کننده ها ، هم بسته ها و عوامل مؤثر بر شادکامی افراد شناسایی  شوند تا افراد با کسب اطلاع از آن درنهایت بتوانند به شادکامی بیشتر دست یابند.
بر اساس پژوهش های متعدد، شادکامی باعث نشاط روحی ، سلامت بدنی ، رشد علمی ، تحصیل ، شکوفایی اقتصادی ونشاط  اجتماعی می شود. این مفهوم نسبتاً جدید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . درحالیکه محققان بیشتر به عوامل منفی شخصیتی از جمله افسردگی و اضطراب جلب شده و عنایت کمتری به حوزه شادکامی داشته اند.
همچنین مفهوم شادکامی نقش بسزایی در ارتباط زوجین ایفا می کند و در نتیجه موجب بهبود عملکرد افراد خانواده می گردد. خانواده ای که عملکرد خوب دارد ثبات و ایمنی برای کودک و خانواده ،سلامت و آموزش و حمایت عاطفی برای اعضایش فراهم می کند.
بنابراین شادکامی یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در زندگی بشر است. انسان ها بنابر سرشت و ماهیت وجودی خویش همواره از افسرده بودن گریزان هستند و دوست دارند به سوی شاد بودن و شادزندگی کردن در حرکت باشند.
 در این سری از مقالات سعی شده به  مفهوم شادی و ایجاد  نشاط خانوادگی و اجتماعی بر اساس جدیدترین نظریه های روانشناسی پرداخته شود. 01142/
 راضیه امامی جمعه – مشاور خانواده
کد خبر 277080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.