20 نفر در سونامی بوشهر راهی بیمارستان شدند

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر از مصدومیت 20 نفر در سونامی امروز شهرستان های دیر و عسلویه در جنوب استان بوشهر خبر داد.

سید محمد حسن باستی اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که سونامی امروز در شهرستان‌های دیر و عسلویه سبب آسیب و مصدومیت 20 نفر در این دو شهرستان در جنوب استان بوشهر شده است.
 
وی اضافه کرد: از این تعداد 18 نفر در شهرستان دیر و دو نفر در عسلویه و نخل تقیه دچار آسیب شده که 9 نفر بستری و 11 نفر نیز با درمان سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
 
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بیان کرد: متاسفانه در این حادثه 5 نفر نیز مفقوده شده‌ که 4 نفر از آنها از مسافران نوروزی بوده‌اند.
اداره کل هواشناسی استان بوشهر در این زمینه اعلام کرد: پدیده‌ای که امروز در سواحل جنوبی استان اتفاق افتاد، نتیجه سقوط سنگین و غلیظ از هوای سرد چگال، و از ابر cb ( کومولونیمبوس) در حال گذر بر روی خلیج فارس بود.
 
این رخداد اگر در مقیاس بزرگ اتفاق بیافتد آن ‌را macro burst و اگر در مقیاس کوچک خرد هواشناسی رخ دهد آن را microburst می‌نامند. این اتفاق در کمتر از ۱۰ دقیقه و معمولا بین ۳ تا ۵ دقیقه رخ می‌دهد، و منجر به برش یا شکاف هوایی دهشت‌باری در جهت‌های افقی و عمودی می‌شود.
 
این رخداد می‌تواند «خشک» و یا «تر»  باشد که در خشکی گرد و خاک ایجاد می‌کند و باعث جابجایی خاک می‌شود و بر روی دریا موج ایجاد می‌کند و باعث جابجایی آب می شود.
00/000
کد خبر 275433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.