باران به استقبال بهار می رود

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه جدید بارشی در پایان هفته خبر داد و گفت: امروز اوج بارش های نوروزی هست ولی شرایط آب و هوایی صاف نمی شود و سامانه ای بارشی از پنج شنبه وارد استان شده و آخر هفته بارانی را برای همشهریان و هم استانی های عزیز به ارمغان می آورد.

حسن خدابخش رئیس اداره پیش بینی  هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با ایمنا گفت: با توجه به پیش بینی های انجام  شده امروز هوای بارانی را در سطح استان شاهد خواهیم بود .
 وی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج متناوب ناپایدار خواهد بود و در اکثر نقاط آسمان ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد و در بعضی نواحی تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان عنوان کرد: شدت بارش ها در مناطق جنوب، غرب و جنوب غرب استان پیش بینی می شود و در بقیه مناطق هم سامانه ی بارشی فعال است.
وی گفت: در مناطق غرب و جنوب غرب احتمال رخداد تگرگ وجود دارد و بارش رگباری در سطح استان  مشاهده می شود به طوریکه در مناطق سردسیر و ارتفاعاتی چون بویین میاندشت، خوانسار، فریدون شهر بارش ها به صورت برف خواهد بود.
 وی در خصوص پیش بینی هوا تا پایان هفته برای مسافران  نوروزی اظهار کرد: امروز اوج بارش های نوروزی هست ولی شرایط  آب و هوایی صاف نمی شود و یک سامانه بارشی جدید از پنج شنبه وارد استان شده و آخر هفته بارانی را برای همشهریان و هم استانی های  عزیز به ارمغان می آورد.
 خدا بخش ادامه داد: دمای فعلی هوای کلانشهر اصفهان 11 درجه سانتیگراد با 24 درصد رطوبت است و گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته چوپانان با 26 درجه و سردترین نقطه، میمه با 4 درجه سانتیگراد زیر صفر بوده است.
از سوی دیگر وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان با شاخص کیفی 71 (AQI) سالم است وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر با شاخص 78، شاهین شهر 72، مبارکه 78 و نجف آباد 56 (AQI) نیز تا ساعت هفت صبح یکشنبه، سالم بوده است.
با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در باره وضعیت هوای اصفهان، توجه گردشگران به توصیه ها و هشدارهای هواشناسی، ضروری است.
01183/142/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 275405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.