عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و گوانگ جو موجب معرفی این دو شهر به جهان است

شهردار گوانگ جو گفت: عقد خواهرخواندگی میان اصفهان و گوانگ جو موجب معرفی این دو شهر به جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان چوی یانگ سیک ساعتی پیش در نشست عقد پیش تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و گوانگ جو کره جنوبی با بیان این مطلب گفت: شهرداری اصفهان اهتمام قابل توجهی برای عقت این پیش تفاهم نامه داشته و من به سهم خود از این پیگیری و تلاش متشکرم.
وی با اشاره به رابطه دیرینه و تاریخی شهر تاریخی گوانگ جو و اصفهان گفت: این دو شهر از صدها سال قبل از طریق جاده ابریشم با همدیگر مرتبط بوده و مبادلات مختلفی میانشان صورت می گرفته است.
 وی افزود: در 22 مردادماه سال 1392توافقی دوسویه برای رابطه میان این دو شهر صورت گرفت و اکنون این توافق به صورت رسمی در جشنواره جاده ابریشم به عقد خواهرخواندگی منجر می شود.
وی با اشاره به حضور حماسه کوشنامه در شهر گوانگ جو گفت: شهر ما پایتخت پادشاهی سلسله شیله در غرب جاده ابریشم است که امیدوارم حماسه کوشنامه و در کنار آن ابعاد گوناگون فرهنگی اجتماعی گردشگری و ورزشی این شهر در ارتباط با شهر اصفهان معرفی شده و گسترش یابد.
وی برگزاری جشنواره فرهنگی جاده ابریشم در کاخ موزه چهلستون را رخدادی قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: چهاستون زیباترین کاخ تاریخی در جهان است و امیدوارم حماسه تاریخی کوشنامه دوباره در این کاخ اجرا شود./
12168/135/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanew
کد خبر 274343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.