اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است

محمد حسن قائدیها با اشاره به اینکه استان اصفهان از نظر تعداد دانش آموز از استانهای مطرح است، بیان کرد: اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است و امسال حدود 850 هزار دانش آموز در استان اصفهان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.

به گزارش ایمنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه ای که با حضور معاونان و مسوولان سازمان ها، به بررسی عملکرد دستگاه های اجرائی پرداختند، اظهار کرد: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور از نظر تعداد افراد و وسعت است و استان اصفهان یکی از استان های پرجمعیت در کشور می باشد.
850 هزار دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش
محمد حسن قائدیها با اشاره به اینکه استان اصفهان از نظر تعداد دانش آموز از استانهای مطرح است، بیان کرد: اصفهان سومین استان مطرح از نظر تعداد دانش آموز است و امسال حدود  850 هزار دانش آموز در استان اصفهان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.
وی عنوان کرد: از این تعداد دانش آموز حدود 50 هزار نفر اتباع خارجی اند و از تعداد 50 هزار نفر قریب به 52 درصد در روستاها و 41 درصد در شهرستان ها تحصیل می کنند.
بیش از 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز اداره می شوند
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ارتباط دستگاه آموزش و پرورش را با روح و پیکر انسان ها دانست و اذعان کرد: آموزش و پرورش نهادی است که با روح و پیکر انسانها در ارتباط است و بدون شک شاخص های ارزیابی این دستگاه خاص بوده و قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست. 
قائدیها گفت : اصفهان با برخورداری از 6 ناحیه و 37 منطقه آموزشی این افتخار را دارد که در روستاهای دور افتاده غرب و شرق دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار داده است.
وی افزود: بیش از 210 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز اداره و در این مدارس خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان ارائه می شود.
مشکل بودن ارزیابی عملکرد دستگاه آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تاکید بر مشکل بودن ارزیابی عملکرد دستگاه آموزش و پرورش تاکید کرد: این دستگاه اجرایی کشور بالغ بر 4/98 درصد اعتبار برای هزینه پرسنلی دارد و ماهیانه میانگین حدود 150 میلیارد تومان حقوق کارکنان شاغل آموزش و پرورش را پرداخت می کند و ارزیابی این دستگاه مشکل است.  
وی با اشاره به شاخص های اختصاصی آموزش و پرورش بیان کرد: 47 شاخص اختصاصی را در دستگاه آموزش و پرورش دادیم که شامل 26 شاخص در حوزه آموزش متوسطه ابتدایی، فنی حرفه ای و کاردانش، حوزه استثنایی و سواد آموزی تعریف شده است، 8 شاخص اختصاصی نیز در حوزه نیروی انسانی در سطح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اول و دوم تالیف شده است.
تشکیل کارگروه مدیریت و تقویت باورهای اعتقادی مدیران
به گفته قائدیها؛ در راستای تحقق ماده 81 و 82 قانون خدمات کشوری، فعالیت هایی به انجام رسید. اهم این فعالیت ها تشکیل کارگروه مدیریت بود که شامل کمیته سرمایه انسانی، سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد است و دبیرخانه مدیریت عملکرد اقدام به آسیب شناسی و ارزیابی دستگاه می نماید و تقویت باورهای اعتقادی مدیران در سطوح متفاوت را در برنامه ها دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: همچنین 5 شاخص در حوزه امور تربیتی است که در این زمینه بحث مشاوره، فعالیت های قرآنی و کتابخوانی آماده شده است. 8 شاخص نیز مربوط به حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تجهیز و آماده سازی امکانات اداری است.
وی گفت: دستگاه آموزش و پرورش  با شاخص های اختصاصی موظف است فعالیت ها را با نظام مدیریت عملکرد و دانش بنیان پیش ببرد. /01191/142/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews 
کد خبر 271165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهالي شهرك كشوري IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    سلام جناب قايديها. شهرك شهيد كشوري فقط يك مدرسه دبستان داره.. واز مدرسه راهنمايي و دبيرستان خبري نيست!!!! بچه هاي ما يكي دو سال ديگه كجا بروند و درس بخونند؟! ما مدرسه دولتي احتياج داريم.. بتازگي يك مدرسه غير انتفاعي در حال ساخت است ولي ما از كجا بياوريم شهريه بالاي انرا؟! خواهش ميكنيم سريعا مدرسه راهنمايي ودبيرستان و.... دولتي براي اين شهرك احداث گردد.... متشكريم.