خانه تاریخی عادل به جمع اقامتگاه های سنتی شهرستان کاشان افزوده شد

کاشان - مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: خانه تاریخی عادل به جمع اقامتگاه های سنتی شهرستان کاشان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حجت ناصحی پور، با اشاره به جایگاه تاریخی و ارزشمند بافت سنتی شهرستان کاشان افزود: در آستانه نوروز هتل سنتی(نُه چَم) با تغییر کاربری خانه تاریخی عادل به شماره ثبتی 31282 به جمع اقامتگاه های سنتی شهرستان کاشان افزوده شد.
وی اذعان داشت: خانه تاریخی عادل که از سال 93 توسط شخصی به همین نام تملک شد، متعلق به دوران قاجار است و پس از 2 سال بازسازی و تغییر با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد ریال زیر نظر معماران کاشانی به هتل سنتی تبدیل گردیده است.
 مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان خاطر نشان کرد: هتل سنتی (نُه چَم) دارای 6 باب اتاق است  و در بافت تاریخی فاضل نراقی واقع شده است.
ناصحی پور تصریح کرد: حدود 24 مجموعه سنتی دیگر در پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، در حال حاضر 21 مجموعه اقامتی و پذیرایی سنتی در شهرستان کاشان با تغییر کاربری ضمن حفظ آثار تاریخی منحصر به فرد شهرستان به احیاء بافت ارزشمند تاریخی پرداخته و اشتغال بیش از 500 نفر در این مراکز و راه اندازی واحدهای تولیدی صنایع دستی  ورونق کسب و  کار در محله های قدیمی را موجب شده اند. 02150/131/4
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 270139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.