تعرض به حقوق دیگران خط قرمز ما در چهارشنبه سوری

فرمانده نیروی انتظامی گفت: 3 برنامه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته که از مهمترین آنها چهارشنبه سوری است و خط قرمز ما در 4 شنبه سوری، موضوع تعرض به حقوق دیگران است که اگر فردی قصد آسیب رساندن یا به خطر انداختن جان شهروندان را داشته باشد با او برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایمنا،  نشست خبری نیروی انتظامی صبح امروز با حضور سردار آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ جهانگیر کریمی، سرهنگ خسروی، سرهنگ رضایی در معاونت اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.
سردار آقاخانی با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت شهدای آتشنشان گفت: در  دی ماه امسال 6 درصد کاهش سرقت، 22 درصد کاهش سرقت عنف، 17 درصد کاهش وقوع قتل، 63 درصد کاهش تجاوز به عنف و در مجموع 27 درصد کاهش در جرایم خشن داشتیم.
وی در خصوص شکایات افراد گفت: 7درصد افزایش سرقت، 8 درصد افزایش مواد مخدر داشتیم که در 10ماهه امسال، نزدیک به 32 تن موادمخدر کشف کردیم و در دی ماه 95 با 8 درصد افزایش روبرو هستیم.
سردارآقاخانی در خصوص کشف سلاح گفت: در دی‌ماه امسال 102 درصد افزایش کشف سلاح و  39 درصد تجهیزات ماهواره‌ای کشف و ضبط کردیم.
اصفهان دارای کمترین ضایعات مربوط به چهارشنبه سوری
سردار آقاخانی در ادامه گفت: سال گذشته کمترین ضایعه را در پایان سال مربوط به 4 شنبه سوری در اصفهان داشتیم.
وی در خصوص موضوع 197 نیز تصريح كرد: امسال با 10 درصد افزایش تماس مخاطبین روبرو بودیم بطوریکه 9 هزار تماس با 197 گرفته شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 12 درصد افزایش در بحث مشاوره و راهنمایی به مردم داشتیم و در 10 ماهه امسال 33 خدمات مشاوره ‌ای دادیم و 13 کلاس مشاوره برگزار کردیم.
وی در خصوص برخورد با قاچاقچیان گفت: 74 درصد افزایش دستگیری،47 درصد دستگیری قاچاقچیان کالا، 16 درصد افزایش دستگیری سارقین داشتیم.
وی در بحث تصادفات اظهار کرد: متاسفانه 6 درصد افزایش در تصادفات داشتیم ولی با کاهش 10 درصدی تصادفات برون‌شهری روبرو بودیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث متوفیان، 4 درصد کاهش داشتیم .
سردار آقاخانی در بحث جرایم رانندگی گفت: متاسفانه هنوز در مباحث فرهنگی دچار مشکل هستیم و آمارها نشان می‌دهد که با وجود اخطارهایی که دادیم در یک ماهه اخیر 93 هزار اخطاریه به غیر از اخطارهایی که با دوربین ثبت شده به رانندگان داده شده است.
خط قرمز ما در 4شنبه سوری، موضوع تعرض به حقوق دیگران است
فرمانده انتظامي استان افزود: در بحث کنترل گذرنامه در پایانه‌ها 34 هزار و 551 گذرنامه صادر کردیم و در بحث بازدید از اماکن 28 هزار و 418 محل را مورد بازدید قرار دادیم و به بعضی از آنها که نیاز به تذکر داشتند تذکر دادیم.
سردار آقاخانی تاکید کرد: 3 برنامه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته که از مهمترین آنها 4شنبه سوری است و خط قرمز ما در چهارشنبه  سوری، موضوع تعرض به حقوق دیگران است که اگر فردی قصد آسیب رساندن یا به خطر انداختن جان شهروندان را داشته باشد با او برخورد می‌کنیم.
ماموریت دوم ما مربوط به ایام سال نو است که  پلیس راهور، خدمات نیروی انتظامی و خدمات امنیتی را در برمی‌گیرد و امید است با خدمات و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده، عید سال 96 بهتر از عید سال گذشته باشد.
وی تاکید کرد: ماموریت آخر ما انتخابات مجلس، شوراها و ریاست جمهوری است که نیروی انتظامی هیچ دغدغه‌ای در این خصوص ندارد و مثل سال‌های گذشته می‌تواند قدرت انقلاب را به رخ جهانیان بکشد.
سردار آقاخانی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی ارتباط چهره به چهره مردم با نیروی انتظامی است بطوری‌که در جمع‌بندی آسیب‌های جرایم بدست آمده آموزش‌های همگانی بسیار ضعیف می باشد.
وی گفت: مشاوره نقش موثری بر کاهش آسیب‌ها و مشکلات خانواده‌ها دارد و بیش از 79 درصد مشاوره‌ها به  مصالحه ختم می‌شود .
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: نیروی انتظامی به دلیل مشکلات و اختلافات خانواده‌ها به صورت مضاعف فعالیت خود را آغاز کرده و از ساعت 7صبح تا 17 عصر به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.
وی در خصوص برنامه مشاوره و رسیدگی به مشکلات مردم گفت: از 16بهمن در دفاتر 197 پلیس آگاهی روزهای یکشنبه رئیس پلیس فتا، دوشنبه رئیس پلیس موادمخدر، سه شنبه رئیس پلیس اماکن، چهارشنبه رئیس پلیس راهور، پنجشنبه معاون وظیفه عمومی در خیابان بزرگمهر جنب کلانتری 14، مستقر  و در حال فعالیت هستند.
سردار آقاخانی با اعلام رضایت از برنامه‌های چهار شنبه سوری سال گذشته گفت: کمترین ضایعه در چهارشنبه پایان سال 94 مربوط به استان اصفهان بوده است و امیدواریم امسال هم با مشکل جدی روبرو نشویم .
سردار آقاخانی در پایان خاطرنشان کرد:  به شهروندان توصیه می‌کنم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند و هر خبری را فقط از معاونت اجتماعی ناجا پیگیری نمایند. 01142/142/4
کد خبر 267858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.