به گزارش خبرگزاری ایمنا بابک وفایی با بیان اینکه چهار کوره پیش گرمکن در خط نورد گرم، وظیفه گرم کردن تختال جهت نورد را به عهده دارند، افزود: تختال وارد شده در کوره توسط سیستم واکینگ بیم جابجا و این سیستم که در فرآیند تولید و در طول حرکت گرم میشود، با آب در گردش خنک می شود.
وی با تاکید بر اینکه آب در گردش سیستم واکینگ بیم مگر در زمان خاموش و سرد بودن کوره، نباید تحت هیچ شرایطی قطع شود، تصریح کرد: با توجه به حساسیت سیستم نامبرده، سیستم اضطراری آب در گردش در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم جایگزین شود.
رئیس انبار تختال و کوره های پیش گرم فولاد مبارکه درباره مشکلی که سبب می شد کوره های پیش گرم در حالت High Risk قرار گیرند، افزود: این سیستم در طراحی اولیه دارای والوهای اضطراری ورودی-خروجی پنوماتیک است و از آنجایی که در طراحی اولیه، والو یاد شده تنها در شرایط اضطراری باز می شود و امکان باز و بسته کردن آن در شرایط عادی از جمله در هنگام تست هفتگی وجود نداشت، این امر مستلزم توقف خط نورد گرم به میزان حداقل چهار ساعت و خاموش کردن کوره ها بود که زمان زیادی را از خطوط تولید می گرفت و سبب افزایش ریسک خرابی کوره های پیش گرم می شد.
وی در باره مراحل اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: طی بررسی های انجام شده توسط همکاران، مشکل فوق بررسی و سه اقدام به صورت موازی مورد اجرا درآمد.
وفایی راهکار نخست را ایجاد امکان باز و بسته کردن والو بدون توقف خط و توقف کوره معرفی کرد و در این باره، گفت: در این طرح والو دستی دیگری به صورت سری با والو خروجی اضطراری نصب شده که در زمان تست والو خروجی اضطراری در حالت بسته قرار بگیرد و امکان تست والو را بدون توقف خط و کوره فراهم می کند.
وی راهکار دوم را ایجاد مسیری جداگانه و تقریباً موازی با خروجی آب اضطراری به صورت دستی خواند و ادامه داد: این خروجی در شرایطی که والو اصلی عمل ننماید، به صورت دستی باز می شود.
رئیس انبار تختال و کوره های پیش گرم فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تهیه دستورالعمل جهت تست والو فوق به صورت متناوب به عنوان سومین راهکار در این زمینه اجرا شد.
03117/117/1
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
وی با تاکید بر اینکه آب در گردش سیستم واکینگ بیم مگر در زمان خاموش و سرد بودن کوره، نباید تحت هیچ شرایطی قطع شود، تصریح کرد: با توجه به حساسیت سیستم نامبرده، سیستم اضطراری آب در گردش در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم جایگزین شود.
رئیس انبار تختال و کوره های پیش گرم فولاد مبارکه درباره مشکلی که سبب می شد کوره های پیش گرم در حالت High Risk قرار گیرند، افزود: این سیستم در طراحی اولیه دارای والوهای اضطراری ورودی-خروجی پنوماتیک است و از آنجایی که در طراحی اولیه، والو یاد شده تنها در شرایط اضطراری باز می شود و امکان باز و بسته کردن آن در شرایط عادی از جمله در هنگام تست هفتگی وجود نداشت، این امر مستلزم توقف خط نورد گرم به میزان حداقل چهار ساعت و خاموش کردن کوره ها بود که زمان زیادی را از خطوط تولید می گرفت و سبب افزایش ریسک خرابی کوره های پیش گرم می شد.
وی در باره مراحل اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: طی بررسی های انجام شده توسط همکاران، مشکل فوق بررسی و سه اقدام به صورت موازی مورد اجرا درآمد.
وفایی راهکار نخست را ایجاد امکان باز و بسته کردن والو بدون توقف خط و توقف کوره معرفی کرد و در این باره، گفت: در این طرح والو دستی دیگری به صورت سری با والو خروجی اضطراری نصب شده که در زمان تست والو خروجی اضطراری در حالت بسته قرار بگیرد و امکان تست والو را بدون توقف خط و کوره فراهم می کند.
وی راهکار دوم را ایجاد مسیری جداگانه و تقریباً موازی با خروجی آب اضطراری به صورت دستی خواند و ادامه داد: این خروجی در شرایطی که والو اصلی عمل ننماید، به صورت دستی باز می شود.
رئیس انبار تختال و کوره های پیش گرم فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تهیه دستورالعمل جهت تست والو فوق به صورت متناوب به عنوان سومین راهکار در این زمینه اجرا شد.
03117/117/1
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
نظر شما