اصلی ترین وظیفه ی حکومت ها ایجاد امنیت و آرامش است

رسول زرگرپور در همایش سراسری کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان گفت: اصلی ترین وظیفه ی حکومت ها ایجاد امنیت و آرامش است که جمهوری اسلامی ایران به برکت امام زمان و سیاست های کلان رهبری و اقدامات و سیاست های دولت تدبیر و امید و تلاش های نیروی نظامی ، انتظامی و امنیتی توانسته در این منطقه ی پرآشوب در یک آرامش و امنیت مثال زدنی به حیات خود ادامه دهد

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان،رسول زرگرپوراستانداراصفهان در همایش سراسری کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان، اظهارداشت: از همه ی کسانی که در راستای ایجاد امنیت و آرامش در استان تلاش می کنند تشکر می کنم.
وی با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: حضور میلیونی مردم برای تشییع و تدفین پیکر این فقید سعید، اقامه ی نماز توسط مقام معظم رهبری و پیام دلنشین حضرت آقا برای یار دیرین حضرت امام ، که رهبرمعظم انقلاب در خصوص ایشان فرمودند من ۵۹ سال با ایشان رفاقت داشتیم و رفاقت ما از بین الحرمین آغاز شد، نشان از جایگاه ویژه ی ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد. 
زرگرپور با بیان اینکه پیام رهبری و نماز ایشان نشان از مودت و ارادت این مقام بود، گفت: مقام معظم رهبری یار دیرینه ی خود را از دست دادند.
 وی حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی را نشان از جایگاه ویژه ی ایشان در بین مردم و وفاداری مردم به خدمتگزاری صدیق و انقلابی خواند و اظهارداشت: تجلیل چند میلیونی از ایشان نشان داد که خدمتگزاران این نظام جایگاه خاص در بین مردم دارند.
استاندار اصفهان اظهارداشت: سومین پیام رویداد روز گذشته حضور کلیه ی مسئولین کشوری، لشکری و سیاسی با دیدگاه های مختلف بود که یکبار دیگر وحدت بین مردم و مسولین را به منصه ی ظهور گذاشت و بعبارتی وحدت، اعتدال و یکپارچگی سه پیام مهم رویداد دیروز بود.
بستر اصلی توسعه ی کشور ، امنیت و آرامش است
استاندار اصفهان در ادامه به عملکرد دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: حکومت ها فارغ از گرایش ها و ساختارها چهار وظیفه ی اساسی و مهم را برای خود قائل هستند که همه ی مسئولین بر روی این وظایف اتفاق نظر دارند.
زرگرپور افزود: اصلی ترین وظیفه ی حکومت ها ایجاد امنیت و آرامش است که جمهوری اسلامی ایران به برکت امام زمان و سیاست های کلان رهبری و اقدامات و سیاست های دولت تدبیر و امید و تلاش های نیروی نظامی ، انتظامی و امنیتی توانسته در این منطقه ی پرآشوب در یک آرامش و امنیت مثال زدنی به حیات خود ادامه دهد و باید قدر این امنیت و آرامش را دانست.
رسول زرگرپور اضافه کرد: دشمنان این انقلاب و اسلام و ایران عزیز لحظه ای از توطئه و اعزام تروریست ها به این کشور کوتاهی نمی کنند که به برکت امام زمان (عج) وجود رهبری آگاه و هوشیار و برنامه های دولت و اقدامات شبانه روزی نیروی انتظامی امنیت و آرامش به طور کامل در کشور حاکم است و امیدواریم که این شرایط برای همیشه مستدام باشد چرا که بستر اصلی برای هر اقدامی در راستای توسعه ی کشور امنیت و آرامش است.
شش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در طرح تحول سلامت در استان هزینه شده است
استاندار اصفهان امنیت و آرامش روانی و جسمی مردم را از دیگر وظایف دولت ها برشمرد و افزود: در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح نظام سلامت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که از نتایج این طرح کاهش هزینه های درمان در شهرها از ۴۰ درصد به ۶ درصد و در روستاها از ۴۰ درصد به ۴ درصد است.
وی افزود: درطرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان شش هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و ۲۲۰ هزار مترمربع بیمارستان بازساری و نوسازی شده و تا پایان این دولت یک هزار و ۲۰۰ تخت جدید مورد بهره بردار قرار خواهد گرفت و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
۹۰۰ واحد صنعتی بحران زده تسهیلات بانکی بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان دریافت کرده اند 
رسول زرگرپور سومین وظیفه و هدف دولت ها را معاش و اقتصاد مردم و جامعه خواند و افزود: مسائل اقتصادی موضوعی است که امروز به عنوان اصلی ترین مسئله ی جامعه مطرح است و دولت توانسته است نرخ تورم را از ۴۵ درصد به ۷.۶ درصد برساند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه کاهش نرخ تورم کاهش قیمت اجناس نیست، افزود: دولت هنوز نتوانسته است رکود سنواتی را به رونق کامل تبدیل کنیم ولی شروع آن قابل مشاهده است.
وی اصفهان را صنعتی ترین استان کشور خواند و گفت: ۳۰ درصد صنایع استان در رکود کامل هستند که ۲۶ درصد آن ها مربوط به سال ۹۲ و ۶ درصد صنایع در دولت تدبیر و امید دچار رکود شده اند.
رسول زرگرپور یادآور شد: طی ۶ ماه گذشته در قالب بسته‌ ی حمایتی رونق برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ۹۰۰ واحد تسهیلات بانکی بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان دریافت کرده اند و در مجموع ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۴۴ هزارشغل تثبیت و ۱۴هزار شغل جدید ایجاد شده است.
دولت در حوزه ی زیست محیطی تلاش کرده است که نرخ رشد آلودگی هوا را کاهش دهد و از افزایش آن جلوگیری کند
زرگرپور با بیان اینکه کشور با چالش های زیادی روبرو است، اظهارداشت: آب یکی از چالش های بزرگ کشور است که این مسائل و مشکلات به ۳ دهه ی قبل باز می گردد.
استاندار اصفهان افزود: آلودگی هوا مربوط به امروز و دیروز نیست و از قبل از انقلاب نیز وجود داشته و در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته است به طوری که اصفهان در سال ۹۲ آلوده ترین شهر کشور بوده است و تنها ۷۶ روز هوای سالم داشته و امسال هوای سالم به ۲۲۶ روز رسیده است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش دولت این بوده است که نرخ رشد آلودگی هوا را کاهش دهد و از افزایش آن جلوگیری کند و خوشبختانه امروز اصفهان دیگر جزء آلوده ترین شهرهای کشور نیست.
رسول زرگرپور به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و اظهارداشت: دو نیروگاه اصفهان روزانه ۵۰۰ تن گوگرد را وارد هوا می کردند که از سال ۹۲ بخش مازوت سوز این دو نیروگاه پلمپ شد و کوره های گچ در اطراف اصفهان نیز که روزانه یک تن گچ و گرد و خاک را وارد هوا می کردند تعطیل شدند.
افتناح ابر پروژه های میراثی اصفهان در دولت تدبیر و امید
زرگرپور با بیان اینکه افتتاح مترو آرزوی ۲۰ ساله ی مردم اصفهان بود، گفت: با پیگیری های صورت گرفته درحال حاضر ۱۲ کیلومتر از متروی اصفهان فعال است. 
وی افزود: مصلی بزرگ اصفهان پس از ۲۰ سال به بهره برداری رسید و امروز مردم اصفهان نماز جمعه را در این مکان اقامه می کنند و امکانات و تجهیزات مناسبی برای آن ها فراهم شده است.
استانداراصفهان اظهارداشت: راه اندازی ورزشگاه نقش جهان یکی از مهمترین نیازها و مطالبات مردم استان اصفهان بود که پس از ۲۳ سال تحقق یافت و مسابقات فوتبال با استقبال خوب مردم در این ورزشگاه برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: این فعالیت ها کار کمی نیست و باید اقدامات خوب گفته شود تا مردم در جریان این اقدامات قرار گیرند.
اطلاع رسانی درست، دقیق و بهنگام برای نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است
رسول زرگرپور در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص نیروهای نظامی و انتظامی بر سه محور تاکید دارند، افزود: افزایش آمادگی ها و به روزرسانی توانایی ها، شناخت کامل وظایف و تبیین دقیق فعالیت ها و اطلاع رسانی به مردم از جمله محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی تصریح کرد: اشراف تک تک اعضای نیروی انتظامی و نیروها به وظایف خود به عنوان بازوهای حاکمیتی در ایجاد امنیت بسیار مهم است و نباید اجازه ی هیچ گونه قانون شکنی داده شود.
زرگرپور افزود: در حال حاضر کشور و استان در شرایط حساس در عرصه ی اقتصادی و سیاسی قرار دارد و با توجه به در پیش بودن چند انتخابات ، دشمنان آماده هستند از این شرایط سوء استفاده نمایند و هنر ما این است که اجازه ندهیم فضا را مخدوش کنند.
استاندار اصفهان تبیین دقیق فعالیت ها را بسیار مهم خواند و گفت: باید نه تنها در هفته ی نیروی انتظامی بلکه در همه ی زمان ها اطلاع رسانی به مردم صورت گیرد چرا که اطلاع رسانی درست، دقیق و بهنگام برای نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است./08109/122/1
کانال اطلاع رسانی: 
https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.