حساسیت برخی بیماران نقص ایمنی به داروی IVIG اینتراتکت

مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: مصرف داروی IVIG اینتراتکت، تعداد معدودی از بیماران نقص ایمنی اولیه را به کما می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س)، محمد باقر حجازی  اظهار داشت: داروی IVIG یکی از داروهای حیات بخش بیماران نقص ایمنی اولیه است و در صورتی که از این دارو استفاده نکنند در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.
وی بیان داشت: بیماران نقص ایمنی اولیه در صورت پیشرفت بیماری نیازمند تزریق این دارو هستند که هر ویال آن برابر با ۷۵۰ هزار تومان است که ۹۰ درصد هزینه را بیمه‌ها می‌پردازند.
مدیر عامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) ادامه داد: در گذشته داروی IVIG پیریوژن از سوئیس وارد می‌شد که هیچ بیماری به آن حساسیت نداشت اما از حدود شش تا هفت ماه پیش به دلیل عدم وارد کردن این دارو، داروی IVIG اینتراتکت از آلمان وارد می‌شود که معدودی از بیماران به آن حساسیت دارند و به کما می‌روند.
وی گفت: حساسیت برخی بیماران به داروی IVIG اینتراتکت به دلیل سیستم ایمنی خود فرد است و اشکال از دارو نیست چراکه ۹۰ درصد بیماران به این دارو هیچ حساسیتی ندارند.
11130/130/1
 کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.