بان کی مون شخصیتی، مردد، بی سواد و ترسو داشت/اظهارات بان کی مون درباره ایران سراسر دروغ است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بان کی مون در دوران دبیر کلی خود بر سازمان ملل، شخصیتی، مردد، بی سواد و ترسو داشت و برای حفظ موقعیت و مقامش دست به کاری حتی تبعیت از اهداف خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی زد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدجواد ابطحی، در واکنش به اظهارات منتشر شده از سوی بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل مبنی بر نقض قطعنامه های تسلیحاتی شورای امنیت از سوی ایران، گفت: اگر بخواهیم به دبیران کل سازمان ملل در ادوار مختلف نمره بدهیم، قطعا بان کی مون در میان دیگر دبیران کل، نمره منفی صفر خواهد گرفت.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه بان کی مون در تمام حوزه های مدیریتی دبیر کل سازمان ملل ضعیف عمل کرد و این موجب شد که کشورهای غربی دست به هر کاری در عرصه بین المللی بزنند.
وی گفت: بان کی مون در دوران دبیر کلی شخصیتی، مردد، بی سواد و ترسو داشت و برای حفظ موقعیت و مقامش دست به کاری حتی تبعیت از اهداف خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی زد که در نهایت خود اعتراف کرد که به علت حمایت مالی عربستان، قادر به اضافه کردن اسم این کشور در لیست ناقضان حقوق کودکان نیست.
ابطحی  تصریح کرد: اظهارات بان کی مون درباره ایران سراسر کذب و دروغ است و این اظهارات و ادعاها را برای خوشایند اربابان غربی خود مطرح می کند.
خبرگزاری رویترز مدعی شد که به گزارشی دست یافته که نشان می‌دهد دبیرکل سازمان ملل متحد از نقض احتمالی تحریم‌های تسلیحاتی توسط ایران نگران است.
این خبرگزاری مدعی شده است که به گزارش محرمانه دست یافته که نشان می‌دهد "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد نگرانی خود را نسبت به نقض تحریم‌های شورای امنیت توسط ایران اعلام کرده است./08122/3
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 264323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.