ایالات متحده در حوزه تصویب قانون ایسا عقب نشینی کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: محورهای بیانیه پایانی کمیسیون مشترک نشان می دهد که گروه ۱+۵ به خوبی میدانند که اجرای قانون ایسا نقض برجام محسوب می شود و در بیانیه نیز سعی شده که بر پایبندی کشورها بر اجرای تعهداتشان در حوزه رفع تحریم ها تأکید شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و بیانیه پایانی این نشست، گفت: گروه 1+5 در نشست امروز بر اهمیت پایبندی تمام کشورهای به اجرای برجام تأکید کردند و این مسئله قطعا امر مثبتی در این عرصه محسوب می شود.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکایی ها در این حوزه نیز تأکید کردن که برای بی اثر کردن اجرای قانون ایسا بر روند رفع تحریم ها تلاش می کنند، البته هیچ وقت نمی توان به اظهارات و وعده های آمریکایی ها اعتماد کرد، اما اعتراف این کشور به آثار منفی قانون ایسا بر برجام خود دارای اهمیت است.
وی گفت: به نظر من محورهای بیانیه پایانی کمیسیون مشترک نشان می دهد که گروه 1+5 به خوبی میدانند که اجرای قانون ایسا نقض برجام محسوب می شود و در بیانیه نیز سعی شده که بر پایبندی کشورها بر اجرای تعهداتشان در حوزه رفع تحریم ها تأکید شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: در بحث رویکرد آمریکایی ها نیز به نظر می رسد که ایالات متحده در نشست مذکور نسبت به اقدامات این کشور در حوزه برجام به ویژه تصویب قانون ایسا عقب نشینی کرده است.
در آستانه اولین سالگرد اجرای برجام، نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تاریخ 10 ژانویه 2017 در وین برگزار و بیانیه‌ای صادر شد.
در این نشست کلیه طرف‌های برجام مجددا بر تعهد قاطع خود به تداوم اجرای کامل و موثر برجام تصریح کردند. کمیسیون مشترک ضمن تاکید مجدد بر اهمیت تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌ها وفق برجام، به ویژه در ارتباط با قانون آیسا، تضمین‌های ارائه شده توسط ایالات متحده را مبنی بر اینکه تمدید قانون تحریم‌های ایران به هیچ عنوان تاثیری بر فرایند رفع تحری‌ هایی که ایران طبق برجام از آنها بهره مند می‌شود نداشته و به هیچ روی محدودیتی برای شرکت ها از حیث انجام مراودات بازرگانی با ایران ایجاد نخواهد کرد، مورد توجه قرار داد. کمیسیون مشترک همچنین تعهدات طرف های برجام مبنی بر رفع تحریم ها به صورت مستمر به ویژه طبق بند 21 برجام را مجددا مورد تاکید قرار داد./08122/1
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.