با مصرف روزانه "کندر" حافظه خود را تقویت کنید

کندر شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و درمانگران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند و به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف ‌شده است.

متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: کندر یک گیاه دارویی معطر است که دود آن می‌تواند مانع از خونریزی بینی شود. کندرهایی که هنگام سوختن، دود کمتر و اشتعال بیشتری ایجاد می‌کند، کمتر ناخالصی دارد.
زینب زمانی ادامه داد: کندر در اندازه و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و گفته می‌شود کندر سفید بهتر از دیگر انواع آن است.
وی در مورد خواص دارویی کندر گفت: کندر را برای تقویت حافظه می‌خورند. این گیاه خشک‌کننده و بندآورنده خون است و گازها را تحلیل می‌برد.
وی افزود: کندر از خونریزی‌های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می‌کند. همچنین اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی موثر است.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: اگر کندر با عسل خورده شود برای رفع فراموشی مفید است. همچنین اگر تا چند روز هر روز ۳ گرم آن را در آب خیسانده و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است.
زمانی اظهار کرد: اگرکندر را با آب سرد بخورید، اسهال را بند و استفراغ را قطع می‌کند. این در حالی است که جویدن کندر مانند آدامس لثه را محکم می‌کند و بوی دهان را می‌زداید.
وی افزود: مصرف کندر به ویژه در زنان باردار و تأثیر آن روی حافظه نوزاد از قدیم الایام مورد تأکید بوده‌است.
این متخصص طب سنتی در مورد نحوه استفاده از کندر گفت : کندررا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید.
وی در ادامه گقت: می‌توانید کندر را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.
11174/130/4
 کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.