گازرسانی مستمر به نیروگاه‌ها با صرفه‌جویی 20 درصدی روزانه گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در صورتی که بتوانیم روزانه ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم، به گازرسانی مستمر نیروگاه ها و صنایع کمک بزرگی شده است.

سید مصطفی علوی در گفتگو با ایمنا با بیان اینکه نعمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزشمند، در کشورمان بسیار مهم و استراتژیک است و محور توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود، اظهار داشت: همه ما در مقابل مصرف بهینه این نعمت الهی که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد و رفاه عمومی دارد مسئول هستیم.
وی با اشاره به اینکه مردم استان اصفهان از دیرباز در صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات زبانزد بوده اند، گفت: مشترکین باید در انتخاب و نصب وسایل گازسوز به ویژه بخاری و شومینه دقت کافی را داشته باشند و از کارشناسان فنی و خبره برای این امر استفاده کنند، همچنین در هنگام نصب و کار وسایل گرمایشی گاز سوز نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه منظور از صرفه جویی، بهینه مصرف کردن است نه کم مصرف کردن، اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم روزانه ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم، به گازرسانی مستمر نیروگاه ها و صنایع کمک بزرگی شده است.
وی تاکید کرد: مصرف گاز عمدتاً در بخش خانگی است در صورتیکه با صرفه جویی می توان حجم قابل ملاحظه ای را به بخش صنعت اختصاص داد.
علوی با بیان اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، مصرف گاز در کشور در مقایسه با میانگین مصرف جهانی بسیار زیاد است، افزود: ما با داشتن یک درصد از جمعیت جهان، سومین مصرف کننده انرژی به شمار می رویم. 
03117/117/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.