انجام 585 ماموریت اورژانسی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی / 5 کد از اورژانس اصفهان حضور داشتند

سرپرست اورژانس کشور گفت: 585 ماموریت ویژه اورژانسی در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اورژانس کشور، پیرحسین کولیوند عصر سه شنبه اظهار داشت: از صبح تا عصر امروز( سه شنبه) نیروهای فوریت‌های پزشکی تهران 585 ماموریت اورژانسی برای نجات شرکت کنندگان در مراسم تشییع که دچار مشکلات پزشکی شده بودند انجام دادند که فقط 15مورد این ماموریت ها لغو شد.
سرپرست اورژانس کشور اضافه کرد: 547 مورد از مراجعه‌ کنندگان در محل حضور ماموران اورژانس درمان شدند.
وی گفت: 23 نفر از این افراد نیز به مراکز درمانی منتقل شدند که یک مورد از آنها به بیمارستان امام خمینی(ره) اعزام شده است.
کولیوند خاطرنشان کرد: یک نفر از افراد نیازمند درمان به بیمارستان بهارلو، یک نفر به بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، یک نفر به بیمارستان شهدای هفتم تیر و سه نفر نیز به بیمارستان فیروز آبادی، 2 نفر به بیمارستان نیروی انتظامی و 14 نفر به بیمارستان فیروزگر منتقل شدند.
ازدحام میلیونی و تالمات درونی مردم در طول تشییع و اقامه نماز میت و نیز در حرم مطهر امام راحل سبب بروز مشکلات پزشکی برای برخی تشییع کنندگان ازجمله آیت الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت شد.
5 کد از اورژانس 115 اصفهان اعزام شده بود
دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی 136 کد دستگاه در مراسم مستقر بوده اند. 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 52 دستگاه آمبولانس و 30 دستگاه موتورلانس در اورژانس تهران مستقر بوده اند.
همچنین از استانها و شهرستانهای تابعه تهران نیز 50 دستگاه آمبولانس اعزام شده است.
5 کد از اورژانس 115 استان اصفهان جهت پوشش مراسم تشیع آیت الله هاشمی رفسنجای شرکت داشتند.
حضور 339 امدادگر در قالب 74 تیم هلال احمر در مراسم تشییع 
احمرحسین کتابدار، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: تعداد 74 تیم عملیاتی هلال احمر، متشکل از دو پزشک، دو پرستار، 130 نجاتگر کادر و 205 نجاتگر داوطلب، پوشش امدادی مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی؛ را که با حضور حدود دو و نیم میلیون نفری هموطنان از سراسر کشور همراه بود، برعهده داشتند.
وی با بیان اینکه در مجموع 339 امدادگر و نجاتگر در قالب تیم های عملیاتی در مراسم امروز حضور داشتند، افزود: این امدادگران از صبح امروز تا پایان مراسم به 558 تن از شرکت کنندگان در مراسم تشییع، خدمات درمان سرپایی ارائه دادند.
کتابدار همچنین با اشاره به مصدومیت 627 نفر در طول برگزاری مراسم گفت: 69 تن توسط نیرهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر برای اعزام به مراکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس شدند.
11130/130/1
 کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 264251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.