جزئیات کرایه ماشین آلات مورد استفاده در طرح های عمرانی

بالاترین کاهش کرایه ساعتی مربوط به ماشین سواری استیشن چهاردر با راننده با ۱۰.۹ درصد و بیشترین افزایش در متوسط کرایه‌ ساعتی مربوط به موتورجوش دیزلی ۱۵۰ تا ۲۵۰ آمپر با ۲۱.۴ درصد بوده است.

 
به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از کرایه ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی از سال ۱۳۶۵ به صورت شش ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به کرایه  ساعتی انواع ماشین آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی، با ارسال پرسشنامه‌های مربوط از طریق رایانامه به پیمانکاری‌های مجری طرح‌های عمرانی در استان تهران، جمع‌آوری می‌شود.
این طرح در مردادماه سال ۱۳۹۵ برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نیمه اول همان سال اجرا شده است. بر اساس نتایج حاصل از این آمارگیری، متوسط کرایه‌ ساعتی برخی از انواع ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی در نیمه‌ اول سال ۱۳۹۵ و تغییرات آن نسبت به دوره قبل و دوره مشابه سال قبل نشانگر این است که در مقایسه تمامی ۶۰ قلم مورد آمارگیری این دوره، بیش‌ترین کاهش کرایه ساعتی مربوط به "ماشین سواری استیشن چهاردر با راننده " با ۱۰.۹ درصد و بیش‌ترین افزایش در متوسط کرایه‌ی ساعتی مربوط به "موتور جوش دیزلی ۱۵۰ تا ۲۵۰ آمپر" با ۲۱.۴ درصد نسبت به دوره قبل بوده است.
همچنین، مقایسه متوسط کرایه ساعتی در این دوره با دوره‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیش‌ترین کاهش کرایه ساعتی مربوط به "جرثقیل خودرو چرخ زنجیری حدود ۲۰ تن با راننده" با ۱۲.۹ درصد و بیش‌ترین افزایش کرایه ساعتی مربوط به "موتور جوش دیزلی ۱۵۰ تا ۲۵۰ آمپر" با ۲۴.۷ درصد بوده است.
03117/117/1
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.