زاینده رود به زودی پرآب می شود/ 230 روز هوای پاک در اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص باز شدن آب زاینده رود در تاریخ 28 دی ماه، تصریح کرد: بنده نمی توانم تاریخ باز شدن آب را اطلاع دهم چرا که کمیسیون پنج نفره با تصمیم گیری خود نتیجه را اعلام خواهد کرد و بنده نیز در این کمیسیون حضور ندارم اما به زودی زاینده رود پر آب می شود.

به گزارش ایمنا رسول زرگرپور استاندار اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص مسئله اقتصاد اشاره کرد و گفت: استان اصفهان یکی از استانهای اقتصادی کشور است و اگر معضلی در این زمینه بوجود آید، جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای خروج از رکود و ورود به دوره رونق و برای رسیدگی به واحدهای بحران زده 2 برنامه اجرایی مستقل را پیگیری کرده است.
زرگرپور به بسته حمایتی دولت اشاره و تصریح کرد: این بسته درخصوص واحدهای کوچکی می باشد که کارگران آن به کمتر از 100 نفر می رسند که این واحدها برای تامین بودجه خود می توانند برای سرمایه در گردش تا 10 میلیارد ریال و همچنین برای تکمیل آن تا 30 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.
وی افزود: 656 واحد زیر 100 کارگر را که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند، در 2 مرحله کارگروه اشتغال استان و سیستم بانکی پالایش کرده است که 3 هزار واحد به دلیل عدم توجیه اقتصادی از سیستم پالایش خارج شدند.
استاندار اصفهان با بیان این که 900 واحد به میزان 6800 میلیارد ریال با سیستم بانکی قرارداد بسته اند و 600 میلیارد تومان تسهیلات به آنها اعطا شده است، افزود: تاکنون 1753 واحد در بسته حمایتی رونق قرار گرفته اند.
زرگرپور به جایگاه سامانه بهین یاب پرداخت و گفت: استان اصفهان در این سامانه از نظر تعداد واحدها و همچنین ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی رتبه اول را در کشور در اختیار دارد. تا قبل از آن قرار بود حدود 34هزار شغل از دست برود که با پیگیری های دولت و استان، 34 هزار فرصت شغلی تثبیت گشت و همچنین حدود 14 هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد کردیم.
وی به برنامه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس اصل 138 قانون اساسی و اختیاراتی که این اصل به استانداران داده شده است، تسهیلاتی ارائه نمی شود بلکه به حل مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، مالیات و ... می پردازد که در این راستا از اردیبهشت سال گذشته تا امروز 311 جلسه برگزار و 1803 مصوبه به تصویب رسیده است.
استاندار اصفهان به همکاری خوب بانکهای دولتی و عدم همکاری بانکهای خصوصی اشاره کرد و گفت: کسانی که امسال به بیمه بیکاری معرفی شده اند به 15هزار نفر می رسند و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز اجازه اخراج کارگران را نداده و از تعطیلی کارخانه ها نیز جلوگیری بعمل آورده است.
زرگرپور در خصوص سرمایه گذاری های خارجی در استان گفت: استان اصفهان پس از تصویب برنامه جامع اقدام مشترک اولین استانی بود که با اعتبار 11 میلیارد یورو 140 فرصت سرمایه گذاری خارجی را احصا کرد که در این زمینه 47هزار میلیارد ریال به سرمایه گذاری داخلی نیاز است و از این میان، 900 میلیارد دلار آن محقق شده است.
وی با بیان این که قرار است در تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد انتقال مالکیت ریسباف امضا شود، بیان داشت: این کارخانه که در بهترین منطقه اصفهان قرار دارد با 7 هکتار مساحت به ثبت در میراث فرهنگی رسیده است و در تلاشیم بوسیله این کارخانه برخی معضلات اقتصادی استان را نیز حل نماییم.
زرگرپور در خصوص طرح تحول سلامت گفت: 6500 میلیارد ریال در این زمینه هزینه پرداخت شده است که بوسیله آن 220هزار متر مربع ساختمان بازسازی و یا احداث شده که تا پایان دولت 1200 تخت جدید نیز به این سیستم اضافه خواهد شد.
استاندار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر صحت و سقم شلاق خوردن خبرنگار نجف آبادی بیان داشت: بنده و فرماندار این شهرستان قبل از اجرای حکم از آن بی اطلاع بودیم و اگر مطلع می شدیم قطعا اجازه چنین کاری را نمی دادیم.
وی در خصوص باز شدن آب زاینده رود در تاریخ 28 دی ماه، تصریح کرد: بنده نمی توانم تاریخ باز شدن آب را اطلاع دهم چرا که کمیسیون پنج نفره با تصمیم گیری خود نتیجه را اعلام خواهد کرد و بنده نیز در این کمیسیون حضور ندارم اما به زودی زاینده رود پر آب می شود.
زرگرپور در پایان به انتقاد یکی از خبرنگاران در خصوص عدم کاهش آلودگی هوا پاسخ داد و گفت: در سالهای گذشته تنها 76 روز هوای پاک داشتیم که امسال بیش از 230 روز هوای اصفهان پاک بوده است. در سال 92 نیروگاه اصفهان که 500 تن گوگرد تولید می کرد، سوخت آن اصلاح شد و با همت شهرداری اصفهان ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافت و با افزودن 200 اتوبوس جدید و تکمیل پروژه مترو، آلودگی هوا به حداقل خود رسید.

کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
08166/122/10
کد خبر 264062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.