300 هزار اصفهانی مبتلا به دیابت/ آموزش، کنترل و پیشگیری شعار موسسه خیریه دیابت اصفهان

در هجدهمین همایش دیابت اصفهان گفته شد قریب به 300 هزار نفر در اصفهان و حدود 500 هزار نفر در کل استان به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان شامگاه (شنبه) اظهار داشت: دیابت بر خلاف باور عموم مردم یک بیماری خاموش است که نزدیک به 300 هزار نفر در اصفهان و حدود 500 هزار نفر در کل استان به این بیماری مبتلا هستند.
محمد علی عطاری در ادامه گفت: زمینه ابتلا به دیابت نوع 2 در کودکان به دلیل شایع شدن اضافه وزن و چاقی بسیار بالا رفته است.این در حالی است که سوم افراد بالای 30 سال مبتلا به دیابت و یا در معرض دیابت هستند.
وی راه کار پیش رو را در نظر گرفتن وظیفه دینی انسان ها دانست و افزود: زمانی که افراد فریاد برادر دینی خود را می بینند باید به داد آنها برسند.
عطاری با اشاره به تاسیس این موسسه در سال 78 گفت: توانسته ایم با همکاری مسوولین و کارشناسان و پزشکان مربوطه مرکز تخصصی طب پیشگیری و ارتقاء سلامت آل ابراهیم را راه اندازی کنیم.
وی از دیگر اقدامات این موسسه را غربالگری و آموزش برشمرد.
رئیس موسسه خیریه دیابت آموزش را امری مهم و اساسی در زمینه این بیماری عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید در این راستا اقدام جدی کنند و حتی بحث پیشگیری از دیابت را وارد کتاب های درسی کنند.
وی همچنین اضافه کرد: از آنجا که دیابت بیماری فراگیر شابع و پرهزینه است شعار موسسه "آموزش، کنترل و پیشگیری از دیابت" قرار داده شده تا افراد در معرض خطر به آن مبتلا نشوند. افراد مبتلا با کنترل بیماری دچار عوارض نشوند و با درمان مناسب از زندگی با کیفیت مناسب برخوردار شوند.

هجدهمین همایش خیریه دیابت اصفهان با حضور  آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه، شهردار اصفهان و و برخی از مسوولین استان اصفهان شامگاه امروز برگزار شد.
11180/130/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews

 
کد خبر 263797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.