مناطق محروم و دور افتاده باید اولویت درمان بیماری‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: یک روستایی تا دردش نیاید سراغ درمان نمی رود، همین امر لزوم اولویت درمان در مناطق محروم را دوچندان می سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد شامگاه شنبه در هجدهمین همایش خیریه دیابت اصفهان با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری گفت: از رفتار بد و زشتی که از دیگران بدت می آید دوری کن، این حرفی مصداق این است که بیماری دیابت کمتر از سرطان نیست و این درحالی است که این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است.
وی افزود: با پیشگیری از دیابت می‌توان از 10 ها بیماری دیگر که همگی نشأت‌گرفته از همین بیماری هستند، جلوگیری کرد. امام جمعه اصفهان بیماری دیابت را یک بیماری رنج آور توصیف کرد و ادامه داد: این بیماری به تدریج بیماران را زجر داده تا جایی که مجبور به قطع اعضای بدن می‌شود.
وی علت پیشگیری را تحمیل هزینه های بالای درمان به خانواده ها عنوان کرد و گفت: جدای از هزینه های بالای درمان جان انسان والاتر است و بیماری دیابت به تدریج جان انسان را می گیرد.
وی با اشاره به طرح تحول سلامت افزود: یک روستایی تا دردش نیاید سراغ درمان نمی رود ولی زمانی که دکتر مجانی ببیند، دردهایش نمایان می شود.
طباطایی نژاد ادامه داد: نعمت سلامتی از جمله نعماتی است که مردم تا وقتی از آن محروم نشوند قدر آن را نمی دانند، به واقع آدمی تا درد سراغش نرود، نعمت امنیت و سلامتی را فراموش می کند. 
وی اضافه کرد: در اصفهان حدود 150 پزشک وجود دارد که می توان با تقسیم بندی گروه های پزشکی به مناطق محروم، علاوه بر لذت بردن دنیوی، لذت اخروی را  هم به دست آورند.
وی یادآور شد: تست دیابت با اینکه برای برخی افراد آسان و قابل دسترسی است ولی مهم ترین دغدغه و مسئله این خیرین دلسوز و متعهد و دغدغه مند، افرادی است که حتی به این امکانات ساده هم دسترسی ندارند. 
11130/130/10
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 263796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.