بازگشایی دوباره رودخانه درگرو تصمیم وزیر نیرو /ذخیره سد زاینده‌رود 246 میلیون متر مکعب

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره 246 میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: هر گونه تصمیم گیری برای بازگشایی سد زاینده رود در جلسه امروز شورای هماهنگی مدیریت این حوضه به ریاست وزیر نیرو مشخص می شود.

مهدی بصیرپور در گفتگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیشنهاد کمیته پنج نفره مبنی بر بازگشایی سد زاینده رود برای کشت زمستانه از 28 دی ماه، بیان داشت: این تصمیم قرار است در جلسه امروز بعدازظهر در وزارت نیرو بررسی شود و برنامه جدید برای تخصیص آب برای سال آبی جاری در حوضه زاینده رود مشخص شود.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ذخیره سد زاینده رود شرایط مطلوبی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود 246 میلیون متر مکعب است.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا بارش ها تاثیری در ذخیره سد داشته یا خیر؟، گفت: بارش ها در سر شاخه های زاینده رود تاثیرگذار بوده اما وضعیت سد زاینده رود هنوز به لحاظ حجمی مناسب نیست.
وی با بیان اینکه ورودی سد زاینده رود با توجه به میزان بارش ها متغیر است، گفت: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود حدود 40 متر مکعب در ثانیه است.
بصیرپور افزود: با توجه به اینکه اکنون در ابتدای زمستان هستیم پیش بینی بارش های نرمال در سرشاخه های زاینده رود شده و امیدواریم شرایط آبی این حوضه بهبود یابد.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه تصمیم گیری برای بازگشایی آب زاینده رود به تصمیمات جلسه امروز بستگی دارد، تصریح کرد: هرگونه اظهار نظر در خصوص وضعیت رودخانه زاینده رود بدون مصوبه شورای هماهنگی حوضه آبریز این رودخانه مستند نیست و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ما اکنون برای تامین آب شرب در فصل زمستان مشکلی نداریم، افزود: اما در شرایط حاضر وضعیت تامین حق آبه کشاورزان باید مشخص شود.
03117/117/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 263639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.