رعایت مسائل ایمنی یک اصل و ارزش فرهنگی است

لنجان_رییس اداره گاز ناحیه زرین شهر گفت: رعایت مسائل ایمنی یک اصل و ارزش فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، وحید بهفر در دوره آموزشی رعایت مسائل ایمنی گاز و پیشگیری از حوادث احتمالی که در مصلی برگزار شد، اظهارکرد: بارها در دین، کتب و آموزه های دینی و آیات ارزشمند قرآنی برای حفظ جان و سلامت انسانها تاکید شده است.
وی در ادامه و با اشاره به آیات و روایات معتبر از جمله آیه 195 سوره بقره و آیه 29 سوره نساء، روایتی را از حضرت امام جواد (ع) نقل کرد که میفرمایند: حفاظت از جان و تن به مقدار خوف است.
رییس اداره گاز ناحیه زرین شهر افزود: این خوف همان درک همراه با ترس از عاقبت بی توجهی به مسائل ایمنی است که در همه افراد وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر بچه ای به خانواده اش هشدار داد که ماری را در خانه دیده است به خاطر ترس ذاتی که در افراد وجود دارد، اعضاء خانواده مضطرب و نگران برای مشخص شدن موضوع و کاهش خطرات احتمالی ناشی از مارگزیدگی به تلاش و تکاپو می افتند که این همان درک موضوع ترس از مارگزیدگی است که افراد پذیرفته اند و این در حالی است که آمار صدمات و تلفات مارگزیدگی در حد ناچیزی است.
بهفر با اشاره به مونوکسید کربن و خطرات ناشی از آن، آماری را از صدمات و تلفات جانی سالهای اخیر در استان بیان بر رعایت استانداردهای ایمنی تاکید کرد.
وی آمار موجود را تکان دهنده دانست و همه افراد جامعه را به هوشیاری و دقت بیشتر در ایمن سازی محیط کار و زندگی شان دعوت کرد.
رییس اداره گاز ناحیه زرین شهر در پایان نکات لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی گاز از جمله بررسی وضعیت دودکش ها، استفاده صحیح از شیلنگ، اتصالات و بست های مناسب و استاندارد، کلاهک های ایمن و سایر موارد را توضیح داد و تاکید کرد: مسائل ایمنی را به عنوان یک اصل و ارزش فرهنگی در محیط های زندگی و کارمان مد نظر قرار دهیم تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری نماییم.
02116/131/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 262924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.