ریزش مو دارید؟ دمنوش "رزماری" میل کنید!

اکلیل کوهی یا رزماری گیاهی با خواص دارویی و طبی فراوان است که از میان مهم ترین آنها می توان به خاصیت رشد موها اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گیاه رزماری یا "اکلیل کوهی" اثر ضدعفونی کننده داشته، جریان خون را در اندام های شکمی افزایش می دهد و در تحریک میزان ترشح شیره های گوارشی و صفرا بسیار مفید است.
این گیاه شفا بخش برای معالجه رماتیسم، فلج، ، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و همچنین نارسایی کبد و کیسه صفرا موثر است. بنابراین برای افرادی که حالت عصبی، اضطراب و بی‌خوابی دارند، دمنوش این گیاه توصیه می‌شود.
همچنین مصرف رزماری باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون می شود و بنابراین برای جلوگیری از ریزش موها مفید است. مبتلایان به میگرن با منشا عصبی نیز می‌توانند برای درمان خود از این گیاه استفاده کنند.
دمنوش رزماری به افرادی که ضعف بنیه دارند، نیروی جدید می‌بخشد، برای افراد مبتلا به افسردگی مفید است، دوران قاعدگی خانم‌ها را منظم می‌کند، موجب تحریک ترشح صفرا می‌شود و کبد را تقویت می‌کند  و بادهای روده و معده را دفع می‌کند.
همچنین گیاه رزماری به عنوان ماده‌ محرک به‌شمار می ‌رود و برای افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند یا دوره‌ی نقاهت را می‌گذرانند، مفید است. این گیاه اشتها آور است،  فشارخون را بالا می‌برد و باز کننده‌ی انسداد عروق است.
این در حالی است که رزماری در نزد بانوان به منظور رفع ناراحتی‌های پوستی جای خاص دارد. این گیاه را برای تهیه‌ ادکلن و سایر مواد معطر به‌کار می‌برند. همچنین روغن رزماری موجب اتساع عروق پوست و افزایش خون‌رسانی و در نتیجه تغذیه‌ بهتر فولیکول‌های مو شده و منجر به رشد و تبدیل موهای کرکی به موهای ضخیم می‌شود.
برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری خرد شده‌ی گیاه رزماری را به همراه دو لیوان ‌آب جوش داخل قوری بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی شعله‌ غیر مستقیم قرار دهید. پس از صاف کردن به آن عسل یا نبات اضافه کرده و میل کنید.
11174/130
 
کد خبر 249216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.